Avatar billede m-stengaard Nybegynder
18. juli 2008 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WRT54G sammen med WAP54G

Jeg har en Linksys WRT54G v 2.2 router og et Linksys WAP54G access point, disse 2 vil jeg gerne have koblet sammen så AP kan repeate signalet fra routeren og dermed forlænge rækkevidden på det trådløse signal.

Mit spørgsmål er så, om der skal være tilsluttet kabel til AP eller om den kan fange det trådløse signal fra routeren og sende videre uden brug af kabel ?
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. juli 2008 - 14:04 #1
du skal have kabel til et accespoint, men Linksys laver en repeter som du kan bruge til forlænge signalet.

Du kan også skirfte en en Router med N (Draft2) Teknologi, N teknologien har længere rækkevide
Avatar billede fbhzone Nybegynder
18. juli 2008 - 14:12 #2
En anden workaround hvis det er svagt med signalet er et powerline netværk.

Netgear har lavet et, hvor man har et AP i den modsatte ende af routeren.
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. juli 2008 - 14:31 #3
jeg har både Linksys Range Expander WRE54G og Access point WAP54C
jeg har fået meget opsætnings hjælp fra Linksys Support
linksys hjælp 82332729
Avatar billede m-stengaard Nybegynder
18. juli 2008 - 22:54 #4
Super .. smid lige et svar sleeper og fbhzone :)
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. juli 2008 - 23:26 #5
Et svar til dig.

Hvad blev løsningen?
Avatar billede m-stengaard Nybegynder
19. juli 2008 - 11:30 #6
Jeg har snakket med en kammerat der har et access point magen til, og han siger at Linsys access point kan sættes op til repeater uden kabel. Det er nu lykkedes mig, så nu skal jeg teste om signalet er kraftigt nok til at række ind til naboen.