Avatar billede fraannk Nybegynder
17. juli 2008 - 14:33 Der er 2 kommentarer

Ny pc?

Hej

Jeg har gået med denne computer (zepto mythos A15) lidt i tankerne og jeg faldt over denne konfiguration:

P8400 – 2,26Ghz 1066Mhz FSB 3MB Cache – 25Watts
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
320GB 5400rpm SATA Harddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Anthea/Mythos DK WHITE
WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
6Cell Mythos/Anthea white
Miljøafgift
Microsoft® Windows® Vista Home Premium 64bit - DK + Office Ready
Intel Turbo Memory2 - (4GB HMC)

Mine spørgsmål:

Skal man vælge en nr. større processer. Altså 2.40 ghz. Eller er der ingen grund til det. Eller er det bare et must med T9500 som har en større L2 cache.

Er det en god idé at vælge en skærm med højere opløsning istedet for 1280x800.

Og så til sidst. Er det turbomemory noget der duer. Og hvad gør det. Er det ikke med til at gøre systemet hurtigere så den ikke tager så meget af computerens fysiske ram.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2008 - 14:55 #1
Hvor kraftig processor du har brug for, kommer udelukkende an på hvad du skal bruge den til, hvilket du ikke nævner. Den konfiguration lyder ganske fin, men hvis det udelukkende er en Office-pc har du slet ikke brug for så meget kraft, og hvis det er en hardcore spille-pc, vil jeg aldrig anbefale nogen at købe en bærbar.

Mht. Turbo Memory er det pænt beskrevet her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Turbo_Memory
Avatar billede fraannk Nybegynder
17. juli 2008 - 22:49 #2
Hej.

Ja undskyld jeg ikk li skrev hvad den skal bruges til men den skal bruges til mig selv. Jeg bruger den til alt. Og nu skal jeg også på efterskole så derfor vil jeg gerne have en ny pc. Den skal bruges til gaming. Men jeg vil ikke have nogen stationær og jeg ved godt at så mange siger at man ikke skal købe en bærbar til gaming. Jeg spiller heller ikke hardcore spil men jeg spiller da spil som trækker noget kraft. Så det er det den primært skal bruges til.