Avatar billede xfox Nybegynder
17. juli 2008 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

video thumbs

Jeg vil gerne lave thumbs af mpeg4 eller flv filer. Jeg har hørt at ffmpeg skulle kunne klare det, men jeg syntes det er svært at finde hjælp til hvordan det virker. Det skal kører på en Win 2003 server. Hvordan og hvad skal installeres på serveren, og hvad med et php-kode eksempel på selve oprettelsen af thumb'en. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mr_chaos Praktikant
17. juli 2008 - 14:11 #1
Du kan da prøve at kigge på ffmpeg-php
http://ffmpeg-php.sourceforge.net/
Avatar billede xfox Nybegynder
17. juli 2008 - 14:31 #2
Hehe, har kigget der + ca en milliard andre steder, men det er som om ingen gider beskrive hvordan det virker for folk som ikke er bekendt med koden i forvejen. Så jeg ledte lidt efter en som vidste hvordan det fungerede, og kunne komme med en step by step beskrivelse af hvordan man gjorde. Når det er open source syntes jeg tit at det dokumentation som er omkring emnet er skrevet af dem som bruger det, til dem som bruger det og kender det. Der mangler noget til folk som gerne vil lære om emnet, men som ikke kender noget til det i forvejnen.
Avatar billede mr_chaos Praktikant
17. juli 2008 - 15:36 #3
Det er nok desværre mest lavet til linux brugere, hvor man selv bygger sine libraries.

Hvis du skal bruge windows versioner, så kan de hentes på
http://sergey89.ru/files/ffmpeg-php-win32-all.zip
Derefter skal du så rette i php.ini, hvis du vil have denne extension auto enabled.

Det kan være du kan spørge her
http://groups.google.com/group/ffmpeg-php-windows
Avatar billede xfox Nybegynder
03. december 2010 - 18:24 #4
Lukker