Avatar billede helenen Nybegynder
17. juli 2008 - 02:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

domæne - alene til brug for e-mail

jeg overvejer at købe en domæne alene til brug for mail.

Man hvad skal man gøre, efter at man har købt den, hvis man gerne vil bruge den til at modtage og sende mail fra.

Skal man have en webhotel??

Kan man bruge gmail/hotmail eller anden som platform??

findes der en guide for dummies??
Avatar billede hojben Novice
17. juli 2008 - 06:02 #1
Nej du nøjes med at bruge oplysningerne du får tilsendt fra dit hostingfirma til at oprette din(e) mails og sætter det hele ind i dit postprogram.

Normalen er at der følger en webmail med i købet.

Gmail kan godt sættes op til at hente fra dit domæne.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
17. juli 2008 - 12:15 #2
Det kommer an på hvilken udbyder du bruger :)

Hvis du har købt domænet hos GratisDNS kan du evt. købe et webhotel hos gigahost.dk - det er billigt og nemt at have med at gøre.
17. juli 2008 - 14:47 #3
Hos GratisDNS kan du også købe en vidrestillings-ordning, så folk kan sende mails til dit domæne, hvorved de sendes videre til en anden email.

Du kan også kikke her:
http://www.webhostpriser.dk/index.php?action=soeg&side_id=16

Google apps, har vist også en mulighed for at administrere et domænes email.
Avatar billede hojben Novice
17. juli 2008 - 19:58 #4
du kan også købe det gennem www.hostzero.dk hvor du kun betaler for domæneregistreringen.

webhotellet er gratis og du behøver ikke benytte dig af det.
Avatar billede helenen Nybegynder
24. august 2008 - 23:03 #5
Først og fremmest sorry for den sene reaktion fra min side

Jeg er helt grøn på dette område, så ville meget gerne have en vejledning i hvad der skal gøre, når domæne er købt. Skal siges, at den endnu ikke er købt.

Jeg skal nok købe 2 domæner, men ønsker, at jeg kan modtage og sende mine mine mail vedrørende begge domæne-navne fra et sted. Det er underordnet hvorfra det bliver.
Avatar billede helenen Nybegynder
28. september 2008 - 12:56 #6
afsa
Avatar billede helenen Nybegynder
28. september 2008 - 12:56 #7
Er der ingen der kan hjælpe??

Lukkes
Avatar billede helenen Nybegynder
28. september 2008 - 12:56 #8
Lukke