Avatar billede -jesper- Nybegynder
16. juli 2008 - 19:28 Der er 1 kommentar

Stereo mikrofon driver til bluetooth headset

Hejsa,

Et hurtigt spørgsmål:

Jeg har et Nokia BH-503 som fungerer perfekt med mobil og kan uden problemer connecte med min bærbar og min Vista finder Mono output, stereo output og en mono input. Herefter begynder finurlighederne dog.

Jeg kan godt:
Lytte til musik, film, spil m.m. efter at have valgt stereo output og det er i super kvalitet.
Jeg kan KUN snakke i skype når jeg vælger mono output og mono input.

Mit ønske:
Er at finde ud af hvordan jeg kan få sat bæstet op, så jeg får stereo output mens jeg skyper med musik, film, spil i baggrunden (i stereo for mono virker fint)

Lytter jeg til stereo og ringer op med mono skype, så dør stereoen og mono overtager indtil samtalen er slut.

Grunden til at jeg har fundet ud af at det er mikrofonen der er problemet, er hvis jeg lader input stå til at være min indbyggede (high definition audio, som vista kalder den) mikrofon i min bærbare. Ved det opsæt får jeg stereo ud fra Skype OG musik samtidig, men eneste mikrofon der virker er altså den indbyggede i computeren.

Så det endelige spørgsmål:
Kan jeg snyde driveren så den tror det er en stereo mikrofon (eller i hvert fald noget andet end mono)??

Det ville gøre mig SUPER glad, hvis nogen vidste eller har forslag til hvad man kan gøre.

Med venlig hilsen,
Jesper
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
08. september 2008 - 15:32 #1
Kender ikke lige BH-503, men normalt er der ikke "båndbredde" nok til både stereo lyd og mikrofon.
Det stiller krav både til BT'en i PC og headsettet.
Det eneste headset der kan er fra plantronics, med mindre der er kommet flere til de seneste år.