Avatar billede coolcom Nybegynder
16. juli 2008 - 16:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde musiknummer

Hey

Jeg er ved at indsætte en flash mp3 afspiller på min side.

Afspilleren henter oplysninger om sangene fra et eksternt .xml dokument som ser således ud:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<songs>

<song name="Som et lys" artist="Jonny Schmidt" album="Jonny Solo" file="/music/test.mp3" imgurl="images/albumcover_thumb.jpg"/>
</songs>

Sangene liggerplaceret i en undermappe, kaldet music.

Når jeg tester afspilleren på min maskine virker det fint og den sangen bliver afspillet.

Når jeg så ligger den op på en webserver bliver navn, kunstneren og albummet kun vist. Sangen spiller ikke.

Derfor tror jeg der er et problem med stien til musik numret. Jeg kan bare ikke finde fejlen.
Avatar billede wise Seniormester
16. juli 2008 - 17:00 #1
Well, den helt oplagte er jo at du angiver en absolut sti til din musik, og en relativ til album-cover...
Er det bevist?

Det kræver jo at webserveren også har
www.server.dk/musik.... og ikke www.server.dk/mitprojekt/musik eller tilsvarende...
Avatar billede coolcom Nybegynder
16. juli 2008 - 17:13 #2
Album skal jeg ikke bruge endnu og derfor står den som den gør.

Mappen spaw2 ligger i sidens rod

Det ser sådan ud

index.php
mappe 1
mappe 2
mappe 3
Spaw2
  - uploads
    - files
      - blaster
        - mp3player.swf
        - music
          - musiknummer 1
          - musiknummer 2
          - musiknummer 3
Avatar billede wise Seniormester
16. juli 2008 - 18:00 #3
I dit xml-eksempel angiver du jo /musik/test.mp3 som filnavn.
Men i ovenstående ligger musikken i
/Spaw2/uploads/files/blaster/musik...

Så enten skal du rette til den absolutte sti, eller rette stien i xml'en til "musik/test.mp3" (uden "/"), eftersom det jo er en relativ sti fra blaster biblioteket....
Avatar billede coolcom Nybegynder
16. juli 2008 - 18:23 #4
Nu fandt jeg ud af det:D.

Grunden til at jeg ikke kunne få det til at virker var at hver gang jeg foretog en ændring i .xml dokumentet, kunne jeg ikke nøjes med at refreshe siden. Der skulle åbens et nyt vindue. Derfor kunne jeg heller ikke se mine ændringer.

Men tak for hjælpen alligevel.
Smid et svar for point:P
Avatar billede wise Seniormester
16. juli 2008 - 22:24 #5
Fedt at du fik det løst...