Avatar billede mascote Nybegynder
13. juli 2008 - 02:02 Der er 7 kommentarer

Kan dette lade sig gøre ?

Jeg har tænkt at få min computer til at starte op automatisk, på et bestemt tidspunkt, med en bestemt sang osv. Kan dette lade sig gøre med et program, og hvis det kan programmeres vil jeg gerne programmere den selv, skal bare bruge nogle muligheder det kan gøres fra. ???

Tak på forhånd

M.v.h
Mascote
Avatar billede mr_chaos Praktikant
17. juli 2008 - 14:04 #1
Hejsa.

Hvis det er for at lave en computerbaseret clock radio, så tror jeg du har sparet pengene ved at købe en almindelig clockradio ind i løbet af få måneder i strøm.

Tilbage til spørgsmålet :
Opstart
Der er visse computere hvor man i BIOS kan sætte at computeren skal boote på et bestemt tidspunkt, eller er der jo WOL (WakeOnLan), men det kræver at du har noget der kan sende en netværkspakke til maskinen.
Bestemt sang
Hvis det er windows, så er det jo bare at have winamp eller en anden afspiller i startmenuen og så pege på en bestemt sang.
Avatar billede mascote Nybegynder
20. juli 2008 - 01:10 #2
kan du ikk uddybe dit svar altså fortælle evt hvordan man sender en netværkspakke til maskinen og det med winamp det skal helst gøres automatisk uden jeg rør musen eller noget
Avatar billede mr_chaos Praktikant
20. juli 2008 - 09:19 #3
Du kan starte med at google på WakeOnLan magic packet, da det jo kommer an på hvad sprog du vil skrive programmet i.

Det med winamp er bare at lave en batch fil og så derigennem få winamp (eller en anden afspiller) til at starte din musikfil (kræver at autologon er slået til).
Avatar billede mascote Nybegynder
10. august 2008 - 14:50 #4
så var jeg så på ferie og er tilbage igen ville spørge om det egentlig kunne lade sig gøre bare med et program istedet for at programmere det ?
Avatar billede mascote Nybegynder
10. august 2008 - 15:04 #5
og hvis man laver en batch fil så skal man jo dobbel klikke på den før den starter ?
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
11. august 2008 - 21:20 #6
Ja.. ved en bat file skal du bobbel klikke på filen.. jeg bruger tit bat file til at høre musik med ( så skifter den til en ny sang, når den jeg hørte før er førdig..og så kan jeg jo sætte den til at skifte i så meget musik jeg vil( jeg bruger det til Utube musik ) )
Avatar billede mascote Nybegynder
27. august 2008 - 13:34 #7
ja men det er meningen jeg ikk skal røre noget som helst så skal det bare køre også vågner jeg til det hvis du kan se hvad jeg mener ?