Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 19:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne c:drevet..

Hej
Kan kun åbne C:drevet. Hvis man klikker på et hvilken som helst ikon, programmer, eller documents mm. fryser maskine.Og man skal bruge job-listen til at lukke det ned igen, nogen forslag, vil lige sige at HD'en har været lige på grænsen til at være propfuld, men har dog afindstalleret en del.
Avatar billede brnnaf Nybegynder
11. juli 2008 - 19:48 #1
start i fejlsikret og slet lidt mere? Evt defragmenter?
Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 20:20 #2
Har slettet ca. 3GB ud af 40, det var planen at flytte en del programmer over på D:drevet, hvor der er 30Gb ledigt, har fragmenteret,renset for div vira,kørt chkdsk fra xp skiven,selve maskinen kører egentlig ok, men lige det med C:drevet, det driller
11. juli 2008 - 20:29 #3
[Start][Kør] - i BOXEN skriv

CMD - [Enter]

I dete "DOS" vindue skrives

CHKDSK /F C:

(Skal muligvis genstarte - det skal den nok fortælle dig...)
Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 20:45 #4
Hej Larry...

Det vil jeg prøve, og man skal vist skrive det med stort..

Nå det gik stærkt, det virkede ikke, når man lukker ned med job-listen skriver den

explorer.exe svare ikke... kan det hjælpe.
11. juli 2008 - 21:32 #5
... hvad virked ikke ?
11. juli 2008 - 21:32 #6
Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.
Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 21:47 #7
Hmm. problem,kan det have sin rigtighed at jeg skal afindstallere Sp2, da disken er ældre.
Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 22:11 #8
Tænkte, at det gør vel ikke noget,havde tænkt at hente Sp3, ved så ikke om man kan bruge den uden at 2'ern er der, mest for at sparre noget tid
Avatar billede lasse0000 Novice
11. juli 2008 - 22:30 #9
Nå fik det løst, via Larry's hjemmeside, med nyttige links.(Hcma. tips nr. 22)
11. juli 2008 - 23:07 #10
... altså det som jeg skrev [11/07-2008 21:32:56] ?

http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22 - nummer 22 vil jeg nu ikke have æren af...