Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. juli 2008 - 22:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Thermalright Ultima-90i CPU Cooler

Jeg har en Thermalright Ultima-90i CPU Cooler liggende, men bliver mere og mere i tvivl om der absolut skal monteres en blæser på køleren. Købte den nemlig fordi der stod at den var kompatibel med min Intel Quad Core CPU og helt lydløs da det er passiv køling. Idag modtog jeg så en NorthQ NQ-3701 blæser fordi der stod at den var 4-pin (til CPU køler stikket på bundkortet). Stor var min skuffelse da jeg ikke fandt et sådan stik på blæseren. 4-pin betyder åbenbart til strømmen.
Mit spørgsmål er så; skal Thermalright Ultima-90i CPU Cooler have en blæser på, og hvor finder jeg en blæser der kan sættes på køleren og som kan puttes i CPU køler stikket på bundkortet?
Avatar billede kfz Nybegynder
11. juli 2008 - 09:24 #1
hvis du eller har god cirkulation i dit kabinet, skulle det ikke være noget problem, hold evt. øje med temperaturen selv, de første par dage.

det vil være en fordel hvis din cpu har G0 stepping, da den så udvikler mindre varme.
dit bundkort skulle også gerne lukke ned automatisk, hvis processoren bliver for varm.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
15. juli 2008 - 04:43 #2
Min har ikke G0 stepping fordi det er første generation :( Mit bundkort understøtter at ignorere at der ikke er en CPUFAN, men er meget ængstelig for hvad der kunne ske. Vil helst ikke brænde CPU'en af.
Avatar billede kfz Nybegynder
15. juli 2008 - 21:29 #3
hvis din processor bliver for varm, lukker computeren automatisk ned, og vil inden det blive meget ustabil.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
06. august 2008 - 19:06 #4
Lukker spørgsmålet. Tør ikke bruge køleren. Tror også mest at det er mit grafikkort der larmer.
Avatar billede donlon Novice
06. oktober 2008 - 16:59 #5
Hmm ...er den Thermalright køler til salg ??