Avatar billede birkus Nybegynder
10. juli 2008 - 19:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Database over pc-ere

Jeg arbejder i en mindre organisation, hvor vi dog efterhånden har en del PCere.
Vi er ved at miste overblikket over antallet af PCere, så vi leder efter en nem lille database der kan hjælpe med at holde overblikket.

Jeg har prøvet at google for at finde noget der kan hjælpe os, men jeg har ikke fundet noget - måske fordi jeg rent faktisk ikke helt ved hvad jeg leder efter.

Det er sikkert ikke noget problem at lave en sådan database i acces, men af en eller anden årsag, så har jeg aldrig rigtig fået sat mig ind i at lave databaser i acces.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2008 - 19:31 #1
Det er jo ikke nemt når du ikke selv helt ved hvad du vil :o)

Men til at starte med, bør du lave en tabel (TBLpc) med alle data om maskinerne som du finder relevante. Lav et autonummerfelt som PK.

Dernæst en tabel (TBLprogram) med alle programmer virksomheden råder over. Også her et sutonumber som PK.

En tabel (TBLmedarbejder) med relevante data om medarbejderne, det kan være et navn, BYG, kontorlæokale, mail, telefon e.t.c. Også en PK her.

Til sidst en tabel(TBLsamle), hvor du med kombinationsbokse samler data fra de øvrige 3 tabeller.

Så laver du blot forespørgslerne og så bør det køre.
Avatar billede birkus Nybegynder
10. juli 2008 - 19:47 #2
Tak for svaret, men bare kald mig doven - jeg havde egentlig håbet på at det var muligt at finde sådan en database uden selv at skulle lave den.
Jeg er virkelig ikke særlig godt til at lave databaser i acces.
Avatar billede birkus Nybegynder
10. juli 2008 - 19:54 #4
Tak terry

Det er nok sådan noget jeg leder efter, men desværre bruger vi stadig MS office 2003, og der findes åbenbart ikke skabeloner til den version længere
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2008 - 20:07 #5
You may be able to convert it from 2007 to 2003
Avatar billede birkus Nybegynder
10. juli 2008 - 20:13 #6
Yes im trying.
I have installed the filekonverter from MS, but somehow I can not open the file
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2008 - 20:47 #7
Not sure what that file converter is.
I think you will need toopen the dB in Access 2007 an dthen form the menu convert to 2003
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
10. juli 2008 - 23:18 #8
Så vidt jeg forstår har i brug for en automatisk oversigt over pc'ere og software. Vi har kigget på dette produkt Everest Corporate fra lavalys.com som kan lave et scan af alle computere i din virksomhed.

Jeg sidder i en global virksomhed med over 15000 computere og 1000 servere. håber det er noget i kan bruge.
Avatar billede birkus Nybegynder
17. februar 2009 - 14:23 #9
Lukker gammelt spørgsmål.
Fik aldrig rigtig noget svar jeg kunne bruge, og nu arbejder jeg ikke længere hos virksomheden.