Avatar billede pongobear Nybegynder
10. juli 2008 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af tekstfelt ved ændring af drop down indstilling

Jeg har en dropdownmenu, som indeholder en liste af datoer.

Jeg har desuden et tekstfelt, som skal sættes dynamisk, så datoen i feltet er lig med doen fra dropdown, PLUS 1.

Hvordan gør jeg det? Jeg vil ikke have, at brugeren skal feltet, men kun vælge drop down og så sker resten automatisk.

ITumpen
Avatar billede pongobear Nybegynder
10. juli 2008 - 14:55 #1
Det gik vist for hurtigt. Beklager sproget!
Avatar billede jensen363 Forsker
10. juli 2008 - 14:58 #2
Benyt Dropdownboksens AfterUpdate()

Me.[PLUS 1] = Me.[DropDownBoks]+1

Begge felter skal være datofelter ( dd-mm-yyyy )

[PLUS 1] sætter du i egenskaber til at være skjult
Avatar billede pongobear Nybegynder
10. juli 2008 - 15:08 #3
Hej Jensen,

Jeg forstår kun lidt af hvad du siger. Jeg må have det step-by step :-)

Kan du ikke skrive det, i steps?

ITumpen.
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2008 - 16:49 #4
1. Sæt begge felter til typen dato. Hvis du f.eks. har en værdi der hedder 2008-12-31 og lægger 1 til i et tekstfelt, vil den nye værdi blive 2008-12-32!!

2. Alle felter har nogle hændelsesprocedurer der indtræder på forskellige tidspunkter. I Drop down boksen klikker på på hændelsesprocedurer > Hændelser og finder den der hedder AfterUpdate.

3. Nu trykker du på de 3 små ... i højre side og kommer ind i VBA-Editoren.

4. Der hvor markører blinker skriver du jensen's kode, idet du udskifter feltnavnene til dine egne.