Avatar billede canongamer Nybegynder
10. juli 2008 - 10:59 Der er 12 kommentarer

Redelegering af domæne?

Hej

Jeg har et domæne hos Servage, som jeg skal have flyttet til GratisDNS - fint nok, her skal jeg bare ændre navneserverne.

Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg laver den perfekte redelegering af domæne.dk - altså når man er kommet ind på den nye server, hvor sitet er flyttet til, og trykker 'Kontakt' og derefter ryger man ind på 'http://domæne.dk/kontakt.php - dette vil da ikke ske, hvis man bare laver et almindelig URL forward?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 11:27 #1
Hvis du laver en redelegering her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155, så vil de besøgende efter 24-48 timer kun se den nye server og så længe det fungere der, så vil der ikke være nogen problemer.

Sørg for at DNSen hos gratisdns er sat helt op med a records, cname, mx records m.v. inden du laver en redelegering.
Avatar billede canongamer Nybegynder
10. juli 2008 - 11:58 #2
Tror det netop er a records, cname, mx records, osv. der volder mig problemer - jeg har fået en IP af den nye udbyder, hvor mit site skal flyttes til - er det den der skal oplyses i a records, osv. ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 12:11 #3
Du kan lave en a records eller cname til IPen hos den nye udbyder også en mx records til mailserveren.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 12:13 #4
Avatar billede canongamer Nybegynder
10. juli 2008 - 12:32 #5
Hvis guiden bliver fulgt, så vil der stå den fulde adresse www.domæne.dk/kontakt.php under kontakt siden ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 13:05 #6
Du skal nok ind under programmering-> php for at få løst det problem
Avatar billede canongamer Nybegynder
10. juli 2008 - 13:14 #7
Jeg fik bare at vide at hvis man stillede a recorden rigtig, så vil man kunne se alle undersiderne i domænet?

Spørgsmålet er om det er nok bare at opgive IP'en i a recorden ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 13:34 #8
Det er i hvert fald det rigtige. Hvordan se alle undersiderne? Via en lang liste som her

index.php
kontakt.php
m.v.

også klikker de på den side de vil se eller hvad mener du?
Avatar billede canongamer Nybegynder
10. juli 2008 - 13:48 #9
Nu bruger jeg joomla med rewrite, så siderne ser sådan ud: /forum, /kontakt, osv.

Håber du forstår hvad min problemstilling :)

Jeg vil ikke have at der kun står www.domæne.dk når man eksempelvis går ind på kontaktsiden, men at står www.domæne.dk/kontakt :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. juli 2008 - 23:26 #10
Tror du skal kigge på noget med RewriteRule, men det er nok mere en serveropsætning end DNS opsætning. prøv evt. i den kategori der passer med operativsystemet på serveren
Avatar billede canongamer Nybegynder
12. juli 2008 - 10:53 #11
Kan finde noget med RewriteRule under gratisdns.dk?

Sikker på at ovenstående kan lade sig gøre ved opsætning af a record?
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. juli 2008 - 12:55 #12
Du skal jo have domænet til at pege hen på serveren som afvikler dit website, det gør du med a record og cname.

Det du vil have lavet er et arbejde for koden din hjemmeside er lavet i eller webserveren, men ikke for DNSen.

Jeg ville lave den a records også sætte den ønskede løsning op på webserveren.

Hvis du tidligere har brugt joomla er det også systemet/webserveren der tidligere har lavet det for dig og ikke DNSen.