Avatar billede eia Nybegynder
22. juni 2001 - 13:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problem????????

Jeg har brukt dreamweaver i 2 år. Nå står jeg fast på et \"merkelig\" problem.
Når jeg \"prewiever\" (f12) så viser ikke bildene mine på siten? Det skjedde helt plutselig. Alle path\'ene er riktig osv. Noen bra forslag
Avatar billede bbs Nybegynder
22. juni 2001 - 13:18 #1
Har du adgang til enten ICQ eller MSN messenger?
Vil nemlig gerne ha\' en svensker eller nordmand(?) på min contact list! :)
Avatar billede eia Nybegynder
22. juni 2001 - 13:28 #2
bruker yahoo messenger
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2001 - 14:50 #3
Det kan næsten kun være fordi du ikke har uploadet billederne til serveren
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. juni 2001 - 10:15 #4
Et vildt gæs (jeg selv har prøvet) - du er kommet til at definere en tabels bredde med procent, fx. 600. Så er der kun bagrundsfarven *G*
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 07:36 #5
den er fin på internett  http://home.online.no/~eirii/

Men i dreamweaver  prewiev (f12) får jeg ikke bildene frem???, det ble plutselig slik?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 10:45 #6
Så må du have defineret din web sted forkert.

Site -> Define Site -> dit site (Edit) -> Application Server; URL Prefix. check lige at det er den rigtige internet adresse der er skrevet der.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 10:47 #7
Og check også lige at adressen er rigtig i browseren når du bruger F12 ( http://home.online.no/~eirii/sideNavn.html )
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 10:54 #8
Jeg bruker riktige adresser.

Problemet oppstod (tror jeg) etter at jeg skulle få filene .jpg og .gif til å åpne i photoshop (som default) istedenfor photohouse.

??????????????? HELP
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 10:56 #9
Det burde ikke have noget med det at gøre.

Prewiewer du lokalt eller på dit web hotel ??
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 10:58 #10
lokalt, du ser på internett så funker det bra:
http://home.online.no/~eirii/

Trodde ikke det skulle ha noe med det selv, det skjedde rett etter at jeg gjorde det, kjønner ingenting, rådløs
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 11:09 #11
Ok, det vil altså sige at du har sat din \'remote folder\' til at være en mappe på din egen computer, og denne mappe er så samtidigt den mappe som din lokale web server har defineret som hjemme mappe, ik?
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 11:15 #12
seite definition: local rootfolder C:\\express\\

and http adress: http://home.online.no/~eirii/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 11:37 #13
http://home.online.no/~eirii kører det på din egen computer ??
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 11:42 #14
helt perfekt, det er helt rart at det ikke funker lokalt i preview i DW
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 11:43 #15
??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 11:48 #16
Kan du ikke lige tage et screen shot af din site definition ( Print Scrn ) og smide det op på din server, bare slet dit bruger navn så andre ikke kan se det.
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 11:52 #17
mail adressen din
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 11:54 #18
eksperten@formor.dk
Avatar billede eia Nybegynder
25. juni 2001 - 12:23 #19
Nå forstår jeg enda mindre. Jeg hentet index fila fra en annen maskin i lokal nettverket og den åpnet seg helt perfekt i browseren.
Avatar billede eia Nybegynder
26. juni 2001 - 15:07 #20
det ordnet seg til slutt :-)