Avatar billede jnoval Nybegynder
09. juli 2008 - 18:19 Der er 1 løsning

Diasshow med lyd

Jeg har en masse gamle dias som der følger lyd med på et kassettebånd. De fungerer på den måde at man hører en lille klokke hver gang man skal skifte billed/dias.
Dem skal jeg have ændret til at andet format. Jeg er p.t. igang med at scanne dias og optage lyd i lyd filer (waw).
Disse dias show skal lægge på en ftp-server hvor man så kan downloade med bruge dem.

Første tanke var at bruge dvd og gemme det i iso filer til brænding på en dvd skive. Men de fylder meget. Hvert show er på omkring 30 minutter, og der er måske 25 billeder.

Jeg har brugt Pinnacle Studio til at lave den første dvd.
Men findes der ikke noget nemmere hvor jeg kan lægge billederne i rækkefølge og så klikke "next" når næste billed skal fremviser, således at det passer med lyden. Denne optagelse skal så gemmes i et format som de flerst vil kunne bruge. At bruge et video format er måske ikke det bedste da hvert billed kommer til at fylde mange billeder/sec.
Avatar billede jnoval Nybegynder
21. juli 2009 - 09:15 #1
Lukker