Avatar billede imp Nybegynder
09. juli 2008 - 07:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny plotter - vælg den rigtige

Hejsa

Jeg står og skal have bestilt en ny plotter til min arbejdsplads, da vores gamle er stået fuldstændig af. Jeg arbejder på en avis og vores gamle plotter var en HP Designjet 500ps - men hvilken skal jeg vælge som den nye? Hvilken afløser den?

Vi brugte en software RIP på den gamle så der var mindst muligt papirspild og vi havde en nem måde at styre størrelsen på vores print - det kunne vi også godt tænke os i den nye.

Det skal helst var en plotter fra HP da den er en del billigere når de får den gamle tilbage.

Håber der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2008 - 09:58 #1
De fleste virksomheder i DK der bruger blækprintere i den størrelse (ja undskyld - ordet "plotter" er for mig noget helt andet, omend det der kommer ud er nogenlunde det samme :-), har kun erfaringer i én model.

Personligt har jeg været ved forskellige virksomheder, hvor både 500 og 5000´eren har været brugt. Men det var til to helt vidt forskellige formål.

Hvis der ikke er dukket ny behov/krav op, er den direkte afløser nok 500´eren: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF25a/18972-18972-3328061-3328078-3328078-25301.html

Men som indledningsvist nævnt, er der meget meget få der har erfaring i flere modeller - så jeg ville selv vælge at kontakte en sælger fra HP, og evt. få forevist deres modeller i et demolokale (antager jeg de har - det har flere af deres konkurrenter i hvert fald :-)
Avatar billede imp Nybegynder
09. september 2014 - 16:13 #2
Lukket