Avatar billede catcam Nybegynder
07. juli 2008 - 21:01 Der er 1 løsning

drop-down-menu hjælp

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave et utraditionel site, der kun består af een side, hvor man kun skal kunne bevæge sig fra side til side. For at at gøre det nemt at navigerer rundt på sitet vil jeg tilføje en række drop-down menuer.

Jeg har tilføjet een enkelt dropdown-menu, og den virker; MEN så snart jeg vil tilføje flere går det galt med de næste.

Se: http://www.jeanetteuldall.dk/index_juli08.html

Menuen hedder: Menu uldall, og skal optræde ens ved hvert tekstafsnit.Jeg har både prøvet at kopiere den første; men også forsøgt at oprette nye.

Efter de mange forsøg, kan jeg se der ligger gamle kode-rester; men jeg ved snart ikke hvilke jeg skal smide ud og hvilke jeg skal beholde, for at få det til at virke optimalt

Jeg har også forsøgt mig med at lave show-hide-layers; men her var der problemer med linksene i det gemte lag....men det kan da heller ikke passe at drop-down-ideen ikke kan virke, kan det??

Håber på hurtigt
og MEGET pædagogisk svar
/CAM
Avatar billede miss-g Seniormester
14. juli 2008 - 20:43 #1
Jeg går ud fra at du bruger Dreamweaver. Her er en video om hvordan man laver en drop down menu i programmet.

http://www.multimedia.onbase.dk/dream.htm

Tryk på Drop down menu i venstre side, hvis du ikke havner på den rigtige. Når du er på siden er der et lille link oppe til højre hvor der står "Se video".