Avatar billede larsomania Nybegynder
07. juli 2008 - 14:39 Der er 2 kommentarer

Performance issue på Intel Xeon 3Ghz server

Hey.. Jeg har et problem der er ved at gøre mig sindssyg (!)

Har en Windows 2003 Server Std. Edition med 2 GB RAM - når den kører på en HP Server med 2 GB TAM og en 3.0Ghz Xeon CPU (single core) performer min applikation ekstremt dårligt. Jeg har 3 forskellige servere (heraf en jeg bruger til test) der opfører sig ens.

Hvis jeg installerer samme operativsystem på en desktop maskine med en 3Ghz Pentium 4 CPU og 2 GB RAM performer den fint.

Samme patch niveau (SP2 og seneste service packs). Testen afvikles helt entidigt med et script jeg har der kalder applikationen - det tager 20 sekunder at udføre på den "rigtige" server og 3 sekunder på desktop maskinen.

Begge test maskiner er re-installerede så der ligger ikke noget gammelt og spøger. Applikationen er egenudviklet, men der kører også en Oracle 10 database på serveren som applikationen bruger.

Begge Oracle udgaver er samme patchniveau (10.2.0.3.0)

Det eneste der er tilbage er CPU og chipsæt og den slags.

Er der nogen der har været ude for noget tilsvarende som har løst det?
Avatar billede snowball Novice
07. juli 2008 - 15:04 #1
Kører du med nyeste drivere fra producenten selv til alle enheder - især RAID/HDD controller og chipsæt? Altså ikke noget med en standard Microsoft driver.

Jeg har tidligere set en forskel i ydelsen på flere 100% på en RAID kontroller hvor jeg skiftede fra en standard Microsoft driver til den nyes fra producenten.
Avatar billede snowball Novice
14. oktober 2008 - 01:00 #2
Fandt du ud af noget? :)