Avatar billede bimmer123 Nybegynder
07. juli 2008 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ASP programmør søges

Vi leder efter en asp programmør i forbindelse med udviklingen af et community site.
Kort fortalt drejer det sig om site hvor brugere uploader billeder som så kan rates af andre brugere på sitet.

Vi har allerede et overordnet design på plads, samt flere indholdssider i PSD format.

Vi skal bl.a. bruge flg. funktioner:

•    Opret/rediger profiler
•    Upload billeder, både via web og mms
•    Tagging billeder, og hertil præsentation af rundt omkring på sitet
•    Rating/kommentering
•    Forum/debat
•    Venneliste

Du har/er:

•    Fuldsætndig styr på XHTML, CSS og w3c standarder.
•    Styr på at kode Javascript og Ajax.
•    En ASP haj - der er tale om Classic ASP og ikke ASP.NET
•    Erfaring med MS SQL 2005

Det er naturligvis vigtigt at du har 100% styr på ASP programmering med bagvedliggende SQL database.

Du skal også have godt styr på javascript da vi har brug for en funktion hvor billeder beskæres af brugerne ved at afmærke området på billedet med musen. Ligesom det kendes fra DKBN, LinkedIN og Facebook.

Har du lidt flair for design og brugervenlighed er det en fordel, da der kan forekomme mindre tilretning af design. Vi har, som sagt, det grafiske på plads så du behøver ikke at være superbruger til photoshop.

Vi kommer til at have en funktion hvor folk kan uploade billeder direkte fra mobilen, så  har du erfaring med opsætning og integrering af SMS/MMS gateway er det en fordel, men intet krav.

Vores budget til opgaven er 15.000,-
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2008 - 15:46 #1
15k for en DKBN/LinkedIN/Facebook kopi? du har ikke glemt et 0 eller mere for det er godt nok et lille beløb i forhold til hvor stor en opgave det er og de krav der stilles.
Avatar billede bimmer123 Nybegynder
07. juli 2008 - 15:48 #2
Der er overhovedet ikke tale om en DKBN/LinkedIN/Facebook kopi!

Det jeg henviser til der er den funktion hvor man beskærer et billede ved upload som nogle folk måske kender fra DKBN/LinkedIN/Facebook
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2008 - 16:08 #3
men alle 3 arbejder med profiler, upload billeder, taging af billeder, kommentering, rating, venneliste... det var det jeg refererede til :)

Jeg vil umiddelbart mene, at der enten skal slækkes på kravene så en skole-elev med lidt ekstra tid kan komme i gang - eller at man skal satse på at indlede et samarbejde mod en part i projektet. Men det kan selvfølgelig være at det bare er mig %o)
Avatar billede ph0071 Nybegynder
07. juli 2008 - 17:23 #4
Du må regne med, at 15k svarer til cirka 15-45 timer for en programmør, og det er ikke nogen selvfølge, at de billigste er de bedste eller hurtigste. Du skal nok skaffe 200k, hvis du skal have et system, som så skal udvides og vedligeholdes.

Jeg forstår heller ikke at du omtaler klassisk asp - hvorfor skulle man bruge det forældede asp, som andre flygter fra ?
Avatar billede coladrenge Nybegynder
08. juli 2008 - 11:29 #5
Hej

Jeg vil holde med ph0071 - vi er igang med at lave 3 projekter af samme størelses orden - altså 300 - 400 timer. Ved godt at det lyder af mange timer men når man deler det ind i møder, opstart, programmering, idrift og test så går timerne altså hurtigt. Ingen tvivl om det nok er det godt projekt - men dit budget er alt for lille.
Avatar billede cpufan Juniormester
09. juli 2008 - 10:50 #6
du er velkommen til at kontakte mig for en nærmere snak omkring opgaven.

jeg har den rette erfaring både mht asp, db, og sms-gateways.

info{a}icode.dk
Avatar billede euhp Nybegynder
26. juli 2008 - 01:23 #7
ph0071 - Classic ASP er absolut ikke forældet. Det anvendes stadig mindst lige så meget som .NET. OG det understøttes stadig fuldt ud af Microsoft.
Avatar billede keysersoze Guru
26. juli 2008 - 01:50 #8
det er vel forældet i den forstand at det ikke længere udvikles/vedligeholdes af MS og at der findes en arvtager i form af .NET - at det stadig anvendes meget skyldes nok i høj grad dels at mange udviklere har svært ved at skifte og at man selvfølgelig ikke bare uden videre konverterer eksisterende ting til nyere teknologier.

Så jeg vil også holde på at det er forældet og at man i større setups klart bør overveje om ikke man skulle gå over til .NET - men samtidig er jeg selvfølgelig enig i at det næppe dør i morgen og stadig er lovligt at udvikle i.
Avatar billede euhp Nybegynder
26. juli 2008 - 02:09 #9
Det er for dyrt at porte fuldt ud til .net - der er stort set ingen som konverterer, de ansætter hellere folk til videreudvikling som det er.

At man så sideløbende udvikler nyt, hen ad vejen, det er så noget andet. Men der er ikke sindssygt meget som ASP ikke kan, som .NET kan... og det er næsten lige så hurtigt, hvis det gøres rigtigt. I hvert fald medmindre du skal lave et webbaseret system til kortlægning af molekyler.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2008 - 02:29 #10
Nyeste version af ASP kom for 8 år siden.

Og alderen kan tydeligt ses. Der er simpelthen sket meget indenfor web teknologi
siden.

Der startes ikke mange nye projekter i ASP.

Der er selvfølgelig ikke alle som opgraderer deres ASP site til ASP.NET, fordi det
koster mange penge at omskrive en web app totalt.

Men der er altså en del som gør det. Formentligt mest når de alligevel skal have
lavet en del større ændringer.

Et kendt eksempel på nogen som har gjordt det er:
  http://www.computerworld.dk/art/29723

Jeg mener godt at man kan kalde ASP for forældet.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 23:18 #11
Hey, jeg vil gerne kontaktes, mail mig på leo(a)leol.dk eller på msn leo(s)leol.dk.. Foretrækker msn.. ::)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 23:22 #12
Så ikk' lige hvor gammel den var..:) Hov..:)
Avatar billede bimmer123 Nybegynder
24. januar 2009 - 14:10 #13
Ikke længere relevant, fandt den jeg skulle bruge andetsteds, så lukker spørgsmål.