Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. juli 2008 - 01:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Behold Foranstillede Nuller Efter Import

Import at f.eks. 001;002;003 vil altid give 1 2 og 3.
Hvordan kan jeg importere (eller eksportere), så jeg automatisk får 001 002 003?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2008 - 04:06 #1
Jeg ved ikke om det er det samme ved import af data, men ved direkte skrivning i cellen løses problemet ved at formatere cellen som brugerdefineret 000
Avatar billede mowi Nybegynder
07. juli 2008 - 08:43 #2
Hvis det er import fra tekstfil, så kan man som en del af import-processen sætte kolonnedataformat til "Tekst".
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. juli 2008 - 14:58 #3
Som en del af processen? Altså manuelt, eller vha. noget kode?
Avatar billede mowi Nybegynder
07. juli 2008 - 20:21 #4
Nej, i Excel kan du importere bl.a. en tekstfil via "Data --> Importer eksterne data --> Importer data...". Det er i denne proces, du har mulighed for at fortælle, at data skal opfattes som tekst, og foranstillede nuller kan dermed bibeholdes. Tallene 001, 002 osv. vil dermed blive fortolket som tekst. Hvis du skal kunne anvende tallene med de foranstillede nuller til beregninger, så er løsningen nok at benytte det brugerdefinerede format, som vejmand nævner som første kommentar.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. juli 2008 - 22:03 #5
Ok. "Data --> Import..." virker, men jeg havde måske håbet på en lidt mere automatiseret metode. Men så skal jeg vel igang med noget kodning(?) - det får så ligge i et nyt spørgsmål.
'mowi' læg lige et svar
Avatar billede staal84 Nybegynder
07. juli 2008 - 22:43 #6
Hedder filen, som du indlæser, det samme og ligger på samme placering hver gang?
Så kan du jo optage importen i en makro og kører den hver gang du vil indlæse.
Evt. ligge den i Auto_open, så den henter dine data når du åbner excel-filen.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. juli 2008 - 22:49 #7
Now you're talking! Så er det lige, at jeg skal sætte mig ind i Excellent Macroing, men det ligner forhåbentlig ditto Access, som jeg kender.
Avatar billede mowi Nybegynder
08. juli 2008 - 08:24 #8
gerne :-)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2008 - 11:04 #9
'staal84': You too, læg lige et svar.
Avatar billede staal84 Nybegynder
08. juli 2008 - 21:20 #10
Glæder mig at hjælpe.