Avatar billede lenk Nybegynder
22. juni 2001 - 11:20 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Tak for hjælpen

Tak for hjælpen til buff
Avatar billede nuno Nybegynder
22. juni 2001 - 11:24 #1
hmm det er anden gang buff får points fra lenk på denne måde - temmelig mange endda!

må vi se ref. til spørgsmålene?

/nuno
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2001 - 11:25 #2
Hum. Det begynder at se lidt uldent ud det her.

Ser du lenk. Der er en ret klar regel om at eksperten.dk points kun må bruges som betaling for svar der er givet og kan ses her på eksperten.dk.

Og det er vist ikke tilfældet her.

Så svar selv og behold dine points. buff risikerer at blive slettet hvis han tager imod dem.

mvh JakobA
22. juni 2001 - 11:26 #3
hmmmmmm..... ja kunne jeg også godt tænke mig at se..... vi har vel ikke en der opretter 2 brugere og så smider alle pointene over på den ene af dem... HVA???
Avatar billede red_eagle Nybegynder
22. juni 2001 - 11:26 #4
Hvorfor svarer du?
22. juni 2001 - 11:29 #5
ved jeg ikke det kunne være jeg fik de 200
22. juni 2001 - 11:29 #6
kan det egentlig ikke gøre lige meget????
Avatar billede microtec Nybegynder
22. juni 2001 - 11:36 #7
www.mobilfon.subnet.dk  >> Mener du selv du har gjort dig fortjent til 200 point?
Avatar billede microtec Nybegynder
22. juni 2001 - 11:39 #8
Sjovt nok har lenk kun oprettet 2 \"spørgsmål\" begge med point til buff. Ingen spørgsmål med noget indhold.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lenk&i1=0&i2=0&i3=0&i4=1&i5=0&i6=0&i7=0&i8=0&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0

Mon ikke buff og lenk snart er forhenværende brugere af Eksperten?
22. juni 2001 - 11:41 #9
nej sq da..... men det var et uheld ikke så fat det dog.... det var for sjov jeg skrev at det kunne være jeg fik det 200
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2001 - 11:52 #10
mobilbørve > surt show. :-))
Humor er ikke det der er mest af herinde når des snakkes om snyd.

mvh JakobA
Avatar billede microtec Nybegynder
22. juni 2001 - 12:00 #11
www.mobilfon.subnet.dk >>

\"kan det egentlig ikke gøre lige meget????\" er også lige med til at understrege \"det var for sjov jeg skrev at det kunne være jeg fik det 200\"

Hvordan kan du ved et uheld give et svar? Du skal gører noget aktivt for svar. Intet for en kommentar ;o)
Avatar billede nuno Nybegynder
22. juni 2001 - 12:02 #12
hehe JakobA, nej enig! Men det hænger jo desværre også sammen med alle de ynkelige eksempler (på snyd) man ser - og det går nogen gange ud over uskyldige....

/nuno
Avatar billede lenk Nybegynder
28. juni 2001 - 13:20 #13
Buff kan du ikke kikke på siderne en gang til, de opfører sig besynderligt.

Her er sygehistorien.

Når jeg kikker på siderne fra min lokale maskine med pws er der ingen problemer, alle databaseforbindelser virker som de skal.

Når jeg kikker på de uploadede sider på internettet sker mærkelige ting. Første gang siderne loader, vil 2 til 4 af framesiderne ikke opnå forbindelse til databaser. Der er tale om forskellige frame sider hver gang.
Når jeg reloader siderne vil någle af de sider, der første gang ikke opnåede forbindelse, få forbindelse, mens andre nu mister den.
Ca. hver 8. reload opnår alle framesider forbindelse.
Jeg kan ikke finde nogen konsistens i problemet, nogle dage er det værre end andre.

Gider du kikke på det en gang til
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juli 2001 - 13:01 #14
Hold da magle, hvad er der lige sket her!!!!

ER lige kommet hjem fra 3 ugers ferie samt 1 måneds påhold i staterne, så jeg har først set dine mails i denne weekend.

Jeg har set på siderne og kan ikke på stående fod forklare hvad der er galt. Jeg undersøger og vender tilbage, men der går nok lidt tid da bunkerne efter ferie m.m. er lidt store i øjeblikket.

Kim....
Avatar billede microtec Nybegynder
28. juli 2001 - 21:46 #15
bufferzone >> Vi vil OGSÅ se had det er du \"undersøger\" for lenk.

Det nummer I 2 lavede i http://www.eksperten.dk/spm/81954 går ikke en gang til ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juli 2001 - 22:29 #16
Der må I spørge lenk, jeg har fået forbud mod at offentliggøre URL\'en (vist fordi den ikke rigtigt er for børn, hvis I forstår), hvis han vil ud med sproget, så fint med mig (Jeg er selv lidt på bar bund i problemet i øjeblikket).

Hilsen
Kim...
Avatar billede microtec Nybegynder
28. juli 2001 - 22:42 #17
bufferzone >> Hvor for opretter lenk et spørgsmål med 200 point og indholdet \"Tak for hjælpen til buff\" når du ikke har løst opgaven endnu?

Det her lugter temmelig meget ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juli 2001 - 22:46 #18
Det troede vi begge jeg havde, siderne virkede lokalt, det er det jeg ikke kan forstå, (læs lenk\'s beskrivelse af problemet)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2001 - 22:49 #19
Jeg er nået lidt videre.
- Alt kode kikket igennem, enkelte HTML fejl rettet
- Databaseforbindelserne tunet og lukket hurtigst muligt

Jeg har så haft koden uploadet til et underbibliotek under mit eget site, HVOR ALT VIRKER

Jeg tror vi har et udbyderproblem her, Jeg taler med dem i løbet af ugen
Avatar billede microtec Nybegynder
12. august 2001 - 22:53 #20
...og hvornår kommer der så en ref. så man kan se at dette ikke er svindel-og-humbug?
Avatar billede microtec Nybegynder
12. august 2001 - 23:02 #21
bufferzone >> Du er meget tæt på at være forhenværende bruger på Eksperten.

lenk overfører i http://www.eksperten.dk/spm/81954 alle sine 300 point til dig en halv time efter han er oprettet. Igen et \"Tak for hjælpen til buff\" spørgsmål, uden noget indhold.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lenk&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0

Oprettelsesdato 2001-06-15 21:29:08

Accepteret svar fra bufferzone
Point : 300
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2001 - 09:39 #22
For den rene er alting rent
Avatar billede microtec Nybegynder
13. august 2001 - 09:56 #23
bufferzone >> Hvorfor kommer den ref. så ikke?
I er i begge \"spørgsmål\" blevet opfordret til det flere gange.

lenk har på intet tidspunkt oprette et spørgsmål, hvor du hjælper ham med noget.
Du er måske den eneste, der ikke kan se det ser underligt ud.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2001 - 10:27 #24
Jeg interessere mig ikke for point, hverken mine egne eller andres. Jeg interessere mig kun for at løse et problem på et site jeg stort set har programmeret.
Det har jeg meget lidt held med og alt den hjælp der kan giver modtages med kyshånd. Du kan læse hvad problemet er i Lenk\'s beskrivelse og deltage. Jeg er sikker på at Lenk er ligeglad med hvem der løser problemet, og jeg bliver lykkelig, da jeg er træt at at prøve forskellige kombinationer. Som du sikkert kan gætte påstår Lenks udbyder at alt er som det skal være hos dem.
Jeg er ved at være tom for ideer

Kim...
Avatar billede microtec Nybegynder
13. august 2001 - 10:45 #25
Du skulle kalde dig \"blufferzone\" i stedet.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. august 2001 - 10:55 #26
bufferzone >>
Det er nogenlunde klart hvad lenks problem er. Blandet ind i hans mange tilgange til en eller flere tabeller i databasen er der en opdatering af de samme tabeller, hans tilgange falder så over hinanden og laver rod på forskellig måde hver gang alt efter hvilke sider der tilfældigvis spørger til databasen først.Løsningsmuligheder er:
a) Isolere kolonner der opdateres i en tabel for sig selv. som de andre tilgange ikke behøver at bruge.
b) reducere antallet af rammer så der ikke er såmange sider der slås om at komme til.
c) lave en ordentligt normaliseret database der kan tåle mosten.

Og lad os så lige kikke lidt på eksperten.dk\'s problem.
Hvad pokker laver det spørgsmål her? Det er en privat transaktion mellem dig og lenk. lenk er meget naturligt opsat på at kunne betale med eksperten points han får gratis; istedet for rigtige pengører. Men hvis i ikke kan gøre det i en form der overholder eksperten.dk\'s regler bør i gøre det privat via mail eller icq.
Et væsentligt formål med eksperten er at dele viden og løsninger, og det sker jo ikke når problem og løsning ikke bliver publiceret her.

mvh JakobA
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2001 - 12:27 #27
jakoba>> det var da en fornøjelse og du har ret, Jeg prøver om det virker og vender tilbage. Databasen er nu ordentligt normaliseret, jeg tror du har ret mht problemet

bufferzone...
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2001 - 20:58 #28
Jakoba>> Problemerne opstår når der bare læses fra databasen. Der er tale om 5 framesider og alle databaseforbindelser lukkes lige så hurtigt de kan. Det burde sg... da ikke give de nævnte problemer.
Når sitet er placeret hos min udbyder virker alt som det skal.
Hvis 5 framesider giver problemer, når der kun er en (mig selv) bruger på er det så ikke fordi Lenk\'s udbyder, har for lidt båndbrede, få lille server m.m. ???

bufferzone... (jeg er ved at lære det)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. august 2001 - 21:19 #29
Bruger du persisten connects til databasen? Databaser bliver sat op med et begrænset antal mulige forbindelser og hvis der er for få får man problemer noget nær dem du nævner.

Har du sat \'try ... catch\' statements om dine sql-kald så du kan få rappoteret hvad der går galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2001 - 12:32 #30
Jeg kontrollere og vender tilbage (kommer til at tage lidt tid, da jeg skal have fat i udbyderen igen, de er ved at være lidt trætte af mig og det er gensidigt)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
19. august 2001 - 17:53 #31
Der skal fale et svar/offentliggørelse af hvad der er lavet NU, eller brugerne bufferzone/buff/lenk slettes !

Såfremt der ikke sker noget, bedes de øvrige deltagere give mig en reminder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2001 - 08:57 #32
Lige nu sker der det at jeg kun kan få det til at virke med DSN/ODBC, hverken jeg eller udbyder kan give nogen fornuftig forklaring på hvorfor.

Lenk>> siderne virker nu med DSN/ODBC, jeg anbefaler at du overvejer at skifte udbyder. Mht point interessere de mig ikke og du kan for min skyld give dem til hvem du vil. Jacoba fortjener dem, da han har bidraget positivt.

andreas admin>>buff er kort for bufferzone og jeg er ikke klar over om der er en anden bruger der hedder buff. Så fremt der er har han intet med dette at gøre

Jacoba>> tak for hjælpen, hvis du har et svar på hvorfor det kun vireker med ODBC/DSN er jeg meget interesseret. Udbyder snakker om rettigheder, men det tror jeg ikke på

Kim...
Avatar billede lenk Nybegynder
30. august 2001 - 10:48 #33
Bufferzone--> Tak for hjælpen, det var dejligt.

andreas admin-->hvis der er begået fejl her, er disse ene og alene begået af mig og ikke af alle de hjælpsomme mennesker, der kun forsøger at hjælpe. Fejl kan jeg kun beklage, jeg er ret ny her og ikke på ret meget. Hvad angår sletning af min profil, så er det vel din ret som admin, jeg har allerede fået meget mere ud af eksperten, end jeg kom her får oprindeligt, så jeg overlever nok.

jacoba-->svar så du kan få dine point, ellers lukker jeg spørgsmålet.

Lenk
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. august 2001 - 15:30 #34
Glad hvis det hjalp, men jeg vil ikke rodes ind i det her cirkus.
Så behold points.

mvh JakobA
Avatar billede lenk Nybegynder
17. september 2001 - 15:34 #35
Lukker

Jacoba-->Takker for hjælpen