Avatar billede koden Novice
05. juli 2008 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sende billeder i mindre format

Jeg har brug for ind imellem at sende en masse billeder til andre.
Man kan markere 10 billeder og højre klikke og sende til postmodtager.
Man kan så vælge at komprimere.

Men når jeg bruger netmail er det lidt bøvlet med den postmodtager.

Er der en simpel måde at markere f.eks. 20 billeder og gøre dem mindre og derefter sende dem?

Når man gør det kan modtager så komprimere dem op igen til normal str. eller er de komprimeret for altid?
Avatar billede thov Forsker
05. juli 2008 - 14:58 #1
Installer 'Image resizer' herfra http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Så kan du markere et eller mange billeder, højreklikke og vælge formindskelsen. Gemmer du billederne, oprettes kopier med tilføjelsen (small) i filnavnet (de oprindelige billeder ændres ikke).

De formindskede billeder kan ikke 'rekonstrueres' til oprindelig størrelse.
Avatar billede koden Novice
06. august 2008 - 10:15 #2
send svar og tak for hjælpen
Avatar billede thov Forsker
06. august 2008 - 15:49 #3
Tak - kommer her :-)