Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2008 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TOR, Privoxy, Torbutton - problemer med websites

Som ny bruger af TOR, Privoxy og Torbutton (som ellers virker fint) har jeg oplevet enkelte problemer med visse websites.

Fx kan jeg ikke få filmafspilleren på YourTube til at virke, og jeg får en fejlmeddelelse, der fortæller, at jeg ikke har den seneste udgave af FlashPlayer (Hvilket jeg har, hvilket de må kunne se). Er det i virkeligheden chikane mod TOR-brugere?

Jeg har lige læst, at YouTube har opsamlet IP numre på samtlige besøgende siden 2005, og har koblet folks IP-numre sammen med alle filmklip, som personen/IP-nummeret har fået vist. Det samme har Google (der ejer YouTube) gjort  så alle Google søgninger du har foretaget er koblet til dit IP nummer. Det er da datamining, der vil noget :-)

Har I erfaring om generel chikane mod TOR-brugere på komercielle websites, altså at sitet udvikler kode, der excluder eller forsætligt fejlhåndterer requests, der kommer fra TOR-beskyttede klienter?
Avatar billede frand Nybegynder
04. juli 2008 - 16:58 #1
Det er din torbutton, som blokerer flash
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2008 - 17:18 #2
Javel. Hvad gør jeg så ved det? Kan jeg få torbutton til at tillade flash? eller vil det corrupte sikkerheden/anonymiseringen/krypteringen totalt?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2008 - 08:34 #3
Er der nogen der kan svare på resten af spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2008 - 10:43 #4
Er der virkelig ingen der kan svare???
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 20:10 #5
Så lukker jeg