Avatar billede klaus_ Nybegynder
22. juni 2001 - 10:45 Der er 8 kommentarer

Spontan reboot, EventID 1001

Hejsa...

Har en mystisk windows2000 som bare rebooter lige pludselig uden fejl eller noget. Computeren hedder MyTech (sikkert ligemeget).. Hvis maskinen står uberørt sker der som regl ikke noget.. Men pludselig ved et tastetryk eller museclick, bliver skæren sort, og den starter forfra. (håber jeg når at skrive den her færdig inden det sker igen .. ).. Sidder med trådløs keyboard og mus fra Logitech, men har prøvet med Almindeligt keyboard og mus.

Jeg har så fundet følgende i EventLoggen...

Computeren blev genstartet efter et bugcheck. Bugchecket var: 0x00000012 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195] Et dump blev gemt i : C:\\WINNT\\Minidump\\Mini062101-02.dmp.

Har søgt lidt på nettet, men får vage svar om problemer med drivere og hardware..

Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. juni 2001 - 12:44 #1
Hmmm lyder som samme problem jeg lige har haft, og hvis det er det er det simpelthen på grund af at din CPU bliver for varm, Maskinen laver før psykisk memmory dumping ikke ?
og rebooter så

Hvis det er det den gør så hjælper det at smider Zitech´s Største cooler på cpu´en den kan købes for 145 Inc moms,

MC.Lucifer
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. juni 2001 - 12:44 #2
Hmmm lyder som samme problem jeg lige har haft, og hvis det er det er det simpelthen på grund af at din CPU bliver for varm, Maskinen laver før psykisk memmory dumping ikke ?
og rebooter så

Hvis det er det den gør så hjælper det at smider Zitech´s Største cooler på cpu´en den kan købes for 145 Inc moms,

MC.Lucifer
Avatar billede klaus_ Nybegynder
22. juni 2001 - 12:47 #3
Tror desværre ikke det er det.. da den godt kan køre i dagevis uden der sker noget.. Det sker kun i forbindelse med tastetryk eller museklik.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. juni 2001 - 13:05 #4
Ja det kunne vores også men ved den mindste bevægelse ved musen, CRASH.../&&%&%¤#¤#%&

Har flere gange haft lyst til at smide den ud.

MC.Lucifer
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. juni 2001 - 14:36 #5
Hvilken server kører du på? (type/model) - jeg har været ude for det samme i forskellige konfigurationer..
Avatar billede klaus_ Nybegynder
22. juni 2001 - 14:39 #6
Det er bare en Arbejdsstation med windows2000. Maskinen er en Mytech 700 mhz
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. juni 2001 - 14:43 #7
Well... på en IBM Netfinity 1000 server er de spontane reboots et kendt problem. Her løses det med en simpel BIOS upgrade. Prøv det, hvis du ikke allerede har prøvet.

Alternativt kan problemet ligge i defekt hardware. Det mest nærliggende er RAM. Men fejlen kan også ligge i defekt SCSI controller/enhed eller motherboard.

Sørg desuden for at smække SP2 for Win2K på.

Men igen.. prøv først en BIOS upgrade + SP2 :)

NanoQ
Avatar billede burningice Nybegynder
23. juni 2001 - 05:31 #8
nanoq>> den hedder mytech... det er nogle riskorns maskiner og IKKE en ibm netfinty :(

klaus_> har du prøvet at kigge i den dump fil? Tit og ofte står der øverst hvilken driver der fejlede. f.eks. kan (x)mouse.vxd tyde på fejl i muse drivere, emu2k1 er keren til SB live! lydkort serien, og på den måde kan man indskrænke problemet