Avatar billede nae Nybegynder
04. juli 2008 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DotNetNuke vs. Umbraco

Hej,
Jeg skal have sat et asp.net cms op, og jeg ved ikke hvilket jeg skal vælge af de to produkter. Jeg har i tankerne at jeg skal have hacket lidt i dem (ændret noget i noget forum), hvilket er nemmest at kode og udvikle til?
- Cheers Nae
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. juli 2008 - 13:43 #1
Umbraco er ret nemt at udvikle udvidelser til. DotNetNuke er ikke helt så simpelt, men er nok lidt mere "out of the box". Hvis du skal lave noget som bruger en masse fra CMS systemet, men hvor du skal tilføje meget selv, tror jeg du skal gå efter Umbraco.
Avatar billede nae Nybegynder
04. juli 2008 - 13:45 #2
Okay, jeg har tilgengæld hørt at administrationspanelet ikke skulle være så godt i Umbraco?
Så hvis jeg forstår dig rigtigt er Umbraco noget nemmere at udvikle til, lige meget om der skal hackes i existerende moduler eller laves nye fra bunden?
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. juli 2008 - 14:04 #3
Jeg har aldrig hacket i eksisterende moduler i nogen af cms systemerne. Jeg har udviklet nye moduler til Umbraco, og det er rimelig simpelt. Det er et par år siden jeg rodede med DotNetNuke, men dengang var det lidt besværligt at lave egne moduler. Jeg ved ikke om det i mellemtiden er blevet mere simpelt. Men uanset, så kan det lade sig gøre i begge systemer.

Hvis du skal rode med de eksisterende moduler, så skal du vide at DotNetNuke er skrevet i VB.NET. Umbraco er skrevet i C#. Dette bør du også tage med i betragtningen.
Avatar billede nae Nybegynder
04. juli 2008 - 14:06 #4
Okay, ja men så bliver det umbraco :)
Hvis du smider et svar får du dine point
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. juli 2008 - 14:09 #5
Svar :-)
Avatar billede nae Nybegynder
04. juli 2008 - 14:10 #6
tak for hjælpen.