Avatar billede swaax Nybegynder
03. juli 2008 - 22:16 Der er 11 kommentarer

Ordning af driver, ordentlig opsætning mv.

Kære eksperten.
- Jeg har et gigantisk kompleks. Jeg har haft en Acer ferrari 4000 i længere tid efterhånden, og den har virket ganske udmærket. Det, der er gået galt denne gang er desværre en softwarefejl, så min SOLIDforsikring vil ikke dække det, og jeg finder ikke lige økonomi til at ville smide 700 kroner for at få det ordnet.
Det der sker, er, at en kammerat og jeg er ved at formatere min computer, men jeg kunne ikke lige finde min CD til formatering, så vi brugte hans, og det har muligvis ødelagt det recoverysystem der ligger i selve Acer'en, så jeg er lidt lost nu. Han sendte mig en form for opsætning til internet, men der mangler stadig ca. alt! Jeg mangler alle drivere (jeg kan i hvert fald hverken bruge min lyd, bluetooth, LAN eller noget som helst) og jeg tror også jeg skal have opdateret mit windows, og min grafik er heller ikke helt optimal. Er der nogen der virkelig kan give mig en grundig gennemgang af ting jeg skal have ordnet, eller skal jeg smide de 700? Jeg er lidt inde i computer, men jeg synes det er lige svært nok selv at rode med.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 22:59 #1
du skla lige ind og hente alle driverne her:  http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/ferrari4000.html

den første du skal bruge er chipsettet
den næste er lan, og så skulle maskinen kunne komme på nettet, det gør det lidt lettere at hente de resterende drivere
Avatar billede swaax Nybegynder
03. juli 2008 - 23:04 #2
Jamen den kan gå på nettet, den kan bare kun fange trådløs; ikke LAN f.eks.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 23:13 #3
ok, men du skal stadig ind og hente drivere, og chipsetdriveren SKAL være den første
Avatar billede swaax Nybegynder
03. juli 2008 - 23:17 #4
Når jeg har hentet den hvordan bliver den så installeret rigtigt?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 23:21 #5
kan se at det er en zip fil, så den skal udpakkes, og så er der nok en setup.exe man kan køre.

henter den lige og ser efter
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 23:22 #6
eller .......  henter og henter, de får jo post danmark til at virke hurtige
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 23:43 #7
hovsa, kom lige bort fra det, har checket.
når du har pakket ud ligger der en setup.exe, den dobbeltklikker du bare på og følger anvisningerne
Avatar billede swaax Nybegynder
03. juli 2008 - 23:54 #8
Når jeg åbner chipset er der en "setup launcher" men det er ikke en exe. Hvis jeg går ind under chipset og ind under drivers er der en exe fil. Hvilken skal jeg bruge?
- desuden er jeg ved at prøve at få ordnet en audio driver, men den vil ikke rigtig installere. Når den er halvt færdigt med installationen stopper den. Den går ikke ud af det, den stopper bare. Hvad gør jeg ved det?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
04. juli 2008 - 00:35 #9
ok, jeg gentager lige en gang

CHIPSETDRIVEREN SKAL FØRST INSTALLERES!!!!
bagefter kan du installere alle de andre

setup launcher ?  troede det var til xp, det er den jeg hentede
hvilket styresystem?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
04. juli 2008 - 00:36 #10
og hvis setup launcher ikke er en exe fil, hvad er det så for en type
Avatar billede swaax Nybegynder
04. juli 2008 - 13:47 #11
Jeg tror nogenlunde jeg er ved at ha' det iorden. tak for hjælpen.