Avatar billede amiedk Nybegynder
30. juni 2008 - 11:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formel i Excel

Hejsa

Denne her er lidt svær at forklare, men jeg håber det giver mening.

Jeg har to ark.

Ark3 Kolone B er medlemsnr - 4000 stk
Ark4 kolone A er medlemsnr - ca 8000 stk.
    Kolone B er "betalt indtil" for det enkelte medlem.

Opgaven går nu ud på at sætte "betalt indtil" ind på hver af de 4000 medlemmer i Ark3.

Det er samme medlemmer i Ark3 og 4, men i Ark3 er det bare kun et uddrag af dem og ikke dem alle.

Håber det giver mening. Nogen der kan en formel ?
Avatar billede mugs Novice
30. juni 2008 - 11:45 #1
marker cellerne og skriv din værdi eller tekst slut af med CTRL+ENTER
Avatar billede amiedk Nybegynder
30. juni 2008 - 12:29 #2
hey mugs.. det kan det ikke, da det er forskellige "Betalt indtil" verdier for de enkelte medlemsnumre
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juni 2008 - 12:36 #3
Det skulle kunne lade sig gøre via VBA.
- Gennemgå ark4 række for række
- hente medlemsnr fra Kol A
- udføre søgning i Ark3
- findes medlemsnr overføres kol B fra Ark4 til Ark3 - hvilken kolonne?

Er medlemsnr sorteret?
Avatar billede excelent Ekspert
30. juni 2008 - 12:51 #4
=LOPSLAG(B2;Ark4!$A$2:$B$8000;2;FALSK)
Avatar billede amiedk Nybegynder
30. juni 2008 - 13:18 #5
Excelent .. det er helt perfekt.. det virker .. svar lige her så du kan få point.

Supertekst - sorry den løsning er alt for forvirrende for mig :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juni 2008 - 13:20 #6
ok
Avatar billede excelent Ekspert
30. juni 2008 - 13:31 #7
ok kommer her