Avatar billede hc-riis Nybegynder
30. juni 2008 - 10:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilladelse til formatering af disk

Hej Eksperter

Nu har jeg kæmpet med min WD 500 GB eksterne disk i snart 48 timer. Det eneste gode er at jeg har reddet det meste af mine data. Derfor vil jeg selvfølgelig gerne formatere min disk, men kan på ingen måde få tilladelse til at gøre det.

Får at vide at MBR er beskadiget, systemt er RAW, WD programmet FAT32 formatter kan ikke fuldføres, XP installationen kan ikke få adgang til disken, DIskhåndteringen giver formateringsfejl når den nr 100 % ...

jeg synes selv at have forsøgt alt - så vil være taknemmelig hvis nogen har en ide til hvordan jeg får formateret disken :)

På forhånd tak.

//HC
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2008 - 10:41 #1
Slet partitionen og opret den igen.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
30. juni 2008 - 11:00 #2
Det er ikke en mulighed mere - winodws vil ikke kendes ved disken. Ukendt enhed fundet.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2008 - 11:34 #3
Avatar billede hc-riis Nybegynder
30. juni 2008 - 12:16 #4
Hej Helge

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruge linket du henviser til. Kræves Linux for at køre Gparted ? Overvejer om jeg bare bør købe en ny disk, da den nu er begyndt at starte / slukke 4-5 gange når jeg sætter din til.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2008 - 12:27 #5
Du skal bruge en Live-cd f.eks. www.helgec.dk/insert.iso - guide på www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede hc-riis Nybegynder
30. juni 2008 - 17:50 #6
Har lige indleveret min disk, så har ikke mulighed for at prøve det.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2008 - 17:55 #7
Hvorfor opretter du et spørgsmål når du ikke har til hensigt at bruge evt. løsningsforslag??
Avatar billede hc-riis Nybegynder
05. august 2010 - 11:31 #8
Jeg beklager... kan du ikke smide et svar, så du kan få point?
Avatar billede hc-riis Nybegynder
09. august 2010 - 18:17 #9
intet svar... så lukker jeg