Avatar billede sjakalen87 Nybegynder
30. juni 2008 - 02:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvid baggrundsfarve er blevet gullig (bl.a. i Photoshop)

Hej

Min hvide farve i Photoshop er fordvundet og er blevet gullig/cremefarvet i stedet.. Nogen som ved hvad det skyldes?
Når jeg tjekker farvekoden i photoshop er den godt nok angivet til #FFFFFF som den skal, men hvid er den ikke. Og det er meget træls når man arbejder med billeder.

Hvis dette var eneste problem kunne jeg nemt se at det var photoshop som var problemet, men problemet er der også når man viser billeder i Windows Billedfremviser. I stort set alle andre programmer er den hvide farve der godt nok.

Jeg har prøvet at koble min skærm til en anden PC, men her virker den fint.

Jeg har et Geforce 8800GT grafikkort, og har nu prøvet både med 169.25 driver og den helt nye, mener det er 173.19 eller sådan noget. Samme problem.

Andre der har været ude for det samme?

Det er Windows Vista 64 bit

På forhånd tak
Avatar billede nopsen Ekspert
30. juni 2008 - 07:15 #1
ja jeg har oplevet det samme, det var driveren til min syncmaster skærm, som lå på windows update.. fjern driveren, så forsvinder problemet.
Avatar billede sjakalen87 Nybegynder
30. juni 2008 - 11:13 #2
Tak for hjælpen...

Det hjalp lige med det samme..
Avatar billede nopsen Ekspert
30. juni 2008 - 13:30 #3
selv tak :)
Avatar billede Lotte Praktikant
22. marts 2020 - 12:07 #4
Jeg har samme problem: Gul er hvid i Photoshop på trods af at farvekode er rigtig. Hvordan fjerner jeg den omtalte Syncmaster driver i Windows Update?
Avatar billede nopsen Ekspert
22. marts 2020 - 18:13 #5
enhedshåndtering - skærme (ikke skærmkort) - højreklik på syncmaster - vælg fjern enhed og genstart.
Avatar billede Lotte Praktikant
22. marts 2020 - 19:30 #6
Tak for det guru nopsen - det hjalp helt gevaldigt :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
22. marts 2020 - 19:41 #7
velbekomme :-)