Avatar billede beta Nybegynder
28. juni 2008 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Huller i forbindelse (Arrownet/Antenneforening)

Igennem meget lang tid har vi haft bøvl med en ustabil antenneforening/Arrownet forbindelse, trods at det gentagne gange er blevet nævnt til bestyrelsen.

Når der f.eks. ses video på Youtube.com, så ses der ofte kun 3-10 sek. af videoen, og så kommer der et hak, og sådan forsætter det hele videoen igennem. Det er noget nær ubrugeligt.

På Gmail opleves der ofte at der står at "der ikke kunne oprettes forbindelse"

Min søster har internet via. tlf. nettet, og det kører helt perfekt (TDC). Begge forbindelser er 2Mbit, og hardwaren og den trådløse router er storset det samme (Asus WL500G-Deluxe og Asus WL500gp, begge med WPA kryptering)

Findes der et program, som kan teste hvor stabil ens forbindelse er, gerne over længere tid, og gerne med en log-fil når der findes en fejl, og ikke blot hastigheden her-og-nu ?
28. juni 2008 - 17:10 #1
... har du/I prøvet med en anden PC på _samme_ forbindelse ???

(Baer for at udelukke diverse 'snavs' på _din_ PC !!!)
Avatar billede beta Nybegynder
28. juni 2008 - 18:45 #2
Ja, der er prøvet med ialt 3 computere. Den sidste er en helt ny bærbar. Der er også kørt uden den om trådløse router, altså med netkabel til internetmodemmet, og der er ingen forskel. Forbindelsen er helt utrolig ustabil når f.eks. Youtube bruges (Den ér ubrugelig)
Avatar billede beta Nybegynder
28. juni 2008 - 20:18 #3
En tilføjelse...

Med et digital kamera har jeg optaget ca. 1 min. af nummeret Frozen med Madonna på Youtube.com. Dette er blot ét ud af mange numre som hakker (bemærk at der faktisk er mere hak/pause end der er musik!). Filen slettes aut. på Sendthisfile's server om 3 dage fra d.d.

Hvor "normalt" er det at en så relativ lille videosekvens hakker SÅ meget ?

http://www13.sendthisfile.com/d.jsp?t=dBIs78lx20oBtMdKVmhqIx1y

Jeg havde glemt at slå pauseskærmen fra, så den kom også lige med til sidst :)
09. juli 2008 - 12:56 #5
(Skal du vide mere ?)
Avatar billede beta Nybegynder
08. august 2008 - 14:02 #6
Jeg skal beklage det meget sene svar, men der kom bla. en ferie "på tværs".

Der er forskel på om der bruges "Bredbåndsmåleren" eller TDCs hastighedstest. Fra TDC vises det som om at der er fuld hastighed, men når Bredbåndsmåleren bruges, mangles der en del.

Når jeg kommer til et sted/hjem med TDC forbindelse, så kører alt helt perfekt. Ingen hak, ingen udfald, og videoer på f.eks. Youtube.com kan ses uden at det hakker.

Jeg har nu valgt at opsige Arrownet forbindelsen pr. 1/9-2008, men det skulle bare være sket for længe siden. Forbindelsen er en 2048/512. Jeg overvejer at oprette hos Fullrate.dk, især pga. at der kan fåes flat-rate telefoni for 30kr. pr. måned, men jeg er også lidt skeptisk ved om det nu virker 100% hos Fullrate.dk (de bruger dog TDCs kabler). Arrownet har vist sig at være en nitte af format.

Screendump fra Bredbåndsmåleren kan ses her :

http://www.myupload.dk/handleupload/e65a5b70302c1fce621420400573490a1218195428

Hos TDC skriver de :

Teoretisk download hastighed

(i kbit/sek)

Tilsvarende teoretisk upload hastighed

(i kbit/sek)

08. august 2008 - 21:43 #7
(Jeg har altid selv kørt med TDC - mest pga såkaldt "medarbejderbredbånd" *S* )
Avatar billede beta Nybegynder
04. november 2008 - 11:00 #8
Spørgsmålet lukkes. Arrownet forbindelse er nu opsagt - og hvilken fornøjelse! Nu køres der TDC, og alt kører som det skal.

Der har været alt-alt for meget bøvl med Arrownet, og i alt for lang tid, men det er heldigvis slut nu, ihvertfald herfra. F.eks. kan der nu ses videoer på Youtube uden at det hakker, og TDC forbindelsen er ellers samme hastighed som hos Arrownet.

Smid et svar karise_larry så får du point.
04. november 2008 - 19:17 #9
Ping...