Avatar billede amiedk Nybegynder
27. juni 2008 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find dublet i tabel

Hej

Jeg har et simpelt - tror jeg - spørgsmål. Jeg har et ark med 8500 rækker i en kolonde. Der er kun tal i cellerne. Jeg skal finde dubletterne og markere dem med en enkelt farve.

Jeg har ledt og ledt i formlerne, men kan ikke finde noget hvor den finder dubletterne af den kolonde den står i.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede mowi Nybegynder
27. juni 2008 - 14:41 #1
Du kan evt. sorter kolonnen med tal og derefter udføre en kontrol om et tal er dublet. Hvis dine tal står i kolonne A fra række 1 og nedefter, kan du i kolonne B fra række 2 anvende følgende formel: =HVIS(A2=A1;"Dublet";"")
Avatar billede amiedk Nybegynder
27. juni 2008 - 14:50 #2
Jamen dog. .det er jo helt vildt simpelt :-) det virker her, men så skal jeg bare dem alle igennem manuelt bagefter (der hvor der står dublet) Man kan jo ikke sortere på dem uden at formlen forsvinder.
Avatar billede mowi Nybegynder
27. juni 2008 - 15:00 #3
Hvis du sætter en overskrift på de 2 kolonner og derefer Autofilter, så kan du få vist de rækker, hvor der står "Dublet" i kolonne B. Nu kan tallene i kolonne A farves eller andet, så de skiller sig ud.
Avatar billede mugs Novice
27. juni 2008 - 15:35 #4
=IF(COUNTIF(A$1:A1;A1)>1;"Dublet";"")
dansk
=HVIS(TÆL.HVIS(A$1:A1;A1)>1;"Dublet";"")
Avatar billede amiedk Nybegynder
30. juni 2008 - 10:58 #5
Hey
Jeg har brugt mowi's formel og det virker helt perfekt. Mowi kan du ikke lige lave en svar her, så du kan få point ?
Avatar billede mowi Nybegynder
30. juni 2008 - 14:18 #6
Gerne :-)