Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kun send, ikke modtag

Hej

Jeg har en email på en server et sted som jeg kan tilgå gennem pop3 eller imap. Den er sat op i Outlook 2003 på Win XP Pro SP3 på dansk.

Jeg vil gerne have det ordnet sådan at man kun kan sende fra den emailadresse. Der skal ikke modtages noget på den. Det sker nemlig på en anden computer.

Så personen som er bruger af denne computer hvor det skal sættes op på, skal ikke modtage emails på den emailadresse, men skal kunne sende.

Håber det var forståeligt. Hvordan sættes det op?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juni 2008 - 17:00 #1
Hej Human.

Du åbner outlook, går ind under menupunktet "Funktioner", vælger "konti", får vist indstillinger for din e-mail-konto. Her fjerner du oplysningerne ang. server til udgående post (SMTP), gemmer dine indstillinger. Herefter vil klienten kun kunne modtage, men ikke afsende mails.

Hilsen
ptj_11
Avatar billede be_nice Juniormester
27. juni 2008 - 17:06 #2
Han ønsker at der skal kunne sendes, men ikke modtages - som jeg læser det.
Så human - det er modsat procedure.
/Be_Nice
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juni 2008 - 17:28 #3
Shame on me.
Jeg har også lige opdaget min bommert.
Samme procedure, bare erstat udgående med indgående SMTP med POP3

Hilsen
ptj_11
Avatar billede human Nybegynder
27. juni 2008 - 19:52 #4
Hvis jeg ikke skriver noget i feltet kan jeg ikke trykke "næste" Altså for at komme videre. Skriver jeg bare noget volapyk i feltet, får jeg fejl hver gang der udføres en send/modtag.

:/
Avatar billede be_nice Juniormester
28. juni 2008 - 16:01 #5
Jeg har afprøvet opsætningen på min Outlook 2003 - og hvis du i feltet til "Server til indgående post" blot skriver et tegn (uanset hvilket), og udfylder "Server til udgående post" med korrekte data til den aktuelle postserver, så vil det være muligt at sende mails fra den pågældende PC.
Dog sker der naturligvis det at Outlook vil melde fejl i forsøget på at hente post, da den angivne adresse til indgående post ikke eksisterer.
Du er nødt til at vælge mellem at leve med denne fejl (boksen kan evt. skjules ved send/hent) eller overveje om ikke det var en idé at oprette en mail hvor der både kan sendes og hentes mail.
/Be_Nice
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2008 - 12:39 #6
Prøv følgende:

Funktioner -> Konti -> Post -> Markér kontoen -> Egenskaber -> Generelt -> Fjern flueben i "Medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering"

Det er en ældre udgave af Outlook (2000) jeg bruger, men mon ikke det er det noget lignende i 2003 udgaven.
Avatar billede human Nybegynder
02. juli 2008 - 12:20 #7
Virkede ikke. Jeg lukker men tak for hjælpen.