Avatar billede monefeldt Nybegynder
27. juni 2008 - 09:29 Der er 5 kommentarer

Fjerne website fra Googles søgemaskine [ROBOT.txt]

Hej
Jeg har læst diverse indlæg omkring robot.txt og forstår dem ikke helt.
Jeg har et website, som jeg har fjernet fra nettet og ønsker også at det ikke dukker op i søgeresultaterne når man googler navnet.
Det kan man løse med robot.txt såvidt jeg ved.

På mit webhotel har jeg en "public", hvor alt ind som skal ses bliver lagt ud.

Hvad gør jeg nu? Opretter jeg en html fil (index.html) som er blank og hvad mere?
Avatar billede monefeldt Nybegynder
27. juni 2008 - 09:30 #1
Det var lige et par huller i min tekst:

På mit webhotel har jeg en "public" folder, hvor alt indhold som skal ses bliver lagt ud.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2008 - 10:33 #2
hvis du vil fjerne dine sider fra de fleste søgemaskiner skal du lave en fil der hedder robots.txt og som er placeres i roden på dit web bibliotek (sikkert i public folderen)

Denne fil skal indeholde teksten

---snip begin---

User-agent: *
            Disallow: /

---snip end---

Du kan se min robots.txt her http://www.bufferzone.dk/robots.txt hvor jeg fjerner adgangen fra et bibliotek
Avatar billede monefeldt Nybegynder
27. juni 2008 - 12:13 #3
hvis du prøver at google groovecompany (et band som ikke ekstistere mere), så kommer der en masse hits i Google. Kan dette undgås på nogen måde
Avatar billede sherlock Nybegynder
27. juni 2008 - 12:29 #4
Her er deres egen forklaring
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=61062

Men hvad med Yahoo, msn search, + + + + + + +  ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2008 - 13:35 #5
Du har også nogle muligheder med Google webmasters tool. kig på http://www.google.com/webmasters når du har valideret at sitet er dit kan du en helt masse