Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

FTP

Hvorfor er der så mange FTP-programmer. En burda da være nok, ikke?.Nej nok ikke, men hvad er så forskellen. Har det noget med håndteringen af de forskellige scripts, herunder ASP f.eks.

Håber der er nogen der kan give et fyldigt svar, da jeg indtil nu bare har fået at vide, at valg af FTP-programmer bare er noget man mere eller mindre tilfældigt vælger efter smag, og ikke efter programmernes eventueller styrker og svagheder, som jeg troede.

/Erny
Avatar billede razersedge Nybegynder
21. juni 2001 - 21:43 #1
Der er sikkert flere pga. der jo er penge i skidtet ... så hvis nu vi sagde at der kun var et ville det jo være dum af andre ikke også at lave et så de kunne tjene penge på det samme...

Og... Hvis der kun var et ville der jo opstå monopol, dvs at laveren af dette eneste ftp program kunne skru priserne _rigtigt_ højt op...

Håber det var det du mente i dit spørgsmål...
Avatar billede gatez Nybegynder
21. juni 2001 - 21:43 #2
Jamen FTP programmer er jo ligesom alt muligt andet fx. ligeson Windows, Linux osv...

Man vælger det der er bedst.  Nogle kan mere en andre...

Sådan er det jo med alle programmer næsten. Der er jo også mere en et skrive program ik... :)
Avatar billede razersedge Nybegynder
21. juni 2001 - 21:46 #3
Ja, men nogle er også gratis :O)
Det er jo også svært at vide hvilke der er de bedste...

har jeg ikke svaret på spørgsmålet ?
Avatar billede gatez Nybegynder
21. juni 2001 - 21:48 #4
FTP er som alt muligt andet jo :)
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 21:50 #5
Ja,ja, det er er jeg såmen med på, Jeg har nok ikke stillet mit spørgsmål tydeligt nok. Jeg ved egentligt heller ikke præcist hvad det er jeg spørge om...sjovt nok. Men er der bare 2-3 FTP programmer, der er førende...og hvad er deres indbyrdes styrkeforhold. Jeg har venner der praler af, at de \"bare lige har fået fat i det vildste FTP-program\". Jeg fatter ikke en disse, det er jo egentlige bare et lille stykke værktøj, eller er jeg bare \"kørt af sporet\"?
Avatar billede razersedge Nybegynder
21. juni 2001 - 21:53 #6
Tror bare det er deres bedømmelse af programmet... jeg har ikke hørt om nogen førende ftp-programmer, men jeg andbefaler G6 Ftp server...
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 21:53 #7
Lad mig tage et konkret eksempel: Jeg skal oploade en website med ASP script. Hvad skal jeg tage højde for.FTP-programmet, webserveren, eller hvad? Der er ozze en masse billder på min website, og dem skal man kunne søge efter (derfor ASP. ?
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 21:57 #8
OKOK./gatez og /razersedge. I gjorde begge et godt forsøg. Og jeg er bare blevet bekræftiget i min frustration som nybegynder, og må prøve hvilket FTP program der passer bedst til mine behov og kunnen.
Tak for hjælpen (og deler moneterne mellem jer, OK!)
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 21:58 #9
OKOK./gatez og /razersedge. I gjorde begge et godt forsøg. Og jeg er bare blevet bekræftiget i min frustration som nybegynder, og må prøve hvilket FTP program der passer bedst til mine behov og kunnen.
Tak for hjælpen (og deler moneterne mellem jer, OK!)