Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
25. juni 2008 - 12:17 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord virker ikke længere..

Hej

Jeg har i snart 2 måneder brug fjernskrivebord hver evig enste dag fra bærbar og op til en stationær computer.. De er på samme netværk..

Og nu gider den ikke logge ind på stationær pcen mere.. Når jeg trykker opretforbindelse sker der intet ingen meddelse, absolut ingen ting.. Den pjeler jo at komme med en fejl hvis det er.. og hvis jeg skriver en anden ip ind kommer den os og og siger den ikke kan finde den, men lige når jeg skriver den rigtige ip sker der intet overhovdet..

Jeg kan godt logge på fjernskrivebord via stationær pc til laptop..

Nogen som har ideer?
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2008 - 14:08 #1
Prøv at konfigurere det op forfra på den stationære.
Sikkerhedspatches og service packs slår det nogle gange fra.
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2008 - 14:09 #2
Tjek også at firewallen tillader det.
Hvad firewall kører du med?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
25. juni 2008 - 16:18 #3
Ingen kun routers.. har slået windows firewall fra.. hvordan konfigere forfra
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
25. juni 2008 - 19:14 #4
Altså den stationær står til at kunne accepetere fjernskrivebord..
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 09:03 #5
Jeg mente bare du skal tjekke konfigurationen igennem, og rette den, hvis den ikke stod rigtigt.

Denne computer -> egenskaber -> fjernforbindelser
afkrydsning i fjernskrivebord

Avanceret -> konfigureret bruger som skal have adgang
Husk bruger der anvendes til remote skal have password sat.

Sidder pc'erne i samme workgroup/arbejdsgruppe?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
26. juni 2008 - 09:14 #6
Det har jeg ikke ændret noget på.. Nej de er ikke i samme arbejdsgruppe, men var de heller ikke da det virket.. Syntes bare det er mærkeligt det ligepluselig ikke virker.. De pinger jo hianden og sidder ikke bag firewall.. og er faktisk rimelig afhængig af fjernskrivebord
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 13:54 #7
Du bruger ip adressen, ikke?

Tjek om servicen/tjenesten Termial Services kører på den stationære.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
26. juni 2008 - 22:47 #8
Hvad skal den process hedde?
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2008 - 10:02 #9
Du kan ikke bruge process navnet, da den anvender svchost.exe som en række andre indbyggede programmer også gør.

Gå ind i kontrolpanel -> administration -> tjenester /services
find: Terminal services

tjek status er kørende
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
28. juni 2008 - 11:12 #10
Jo den er startet på begge maskiner.. :/ Hvad kan jeg ellers lige prøve?
Avatar billede darrich Novice
28. juni 2008 - 18:21 #11
Mærkeligt....
Sidder er overvejer om det kan være rent ip mæssigt, der er et problem.

Prøv lige at start en command prompt,
og lave en : ipconfig /all
på begge maskiner.
Hvad står ipadresse til?
Hvad står subnet mask til?
Hvad står default gateway til?

Alternativt så prøv via tilføj/fjern programmer at afinstallere og geninstallere terminal service klienten på den bærbare.
(du skal have windows cd'en i, så vidt jeg husker)
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
28. juni 2008 - 23:29 #12
Stationær
Ip 192.168.1.100
Subnet : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1(Routerens ip)

Laptop
Ip : 192.168.1.106
Subnet : 255.255.255.0
Gateway ; 192.168.1.1

Okay jeg prøver at afinstallere det så..
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
29. juni 2008 - 16:11 #13
Hvordan kan man lige afinstallere det?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
29. juni 2008 - 16:46 #14
Når jeg tjekker myip.dk har de begge de samme iper og hostname??

Din IP adresse er:

Dit hostname er:

Avatar billede darrich Novice
29. juni 2008 - 18:41 #15
192.168.x.x er lokale ip adresser, ikke offentlige.
De fleste net i private hjem kører med de adresser.
Den eneste offentlige ip adresse du har er den, der er på WAN siden på din router,
så det er ikke så mærkeligt.
Avatar billede darrich Novice
29. juni 2008 - 18:49 #16
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdclientdl.mspx

This software package can also be found on the Windows XP Professional and Windows XP Home Edition product CDs and can be installed on any supported Windows platform. To install from the CD, insert the disc into the target machine's CD-ROM drive, select Perform Additional Tasks, and then click Install Remote Desktop Connection.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
29. juni 2008 - 20:46 #17
Ja okay, men syntes ikke jeg kan finde den jeg skal afinstallere.. Men jeg forstår det simpelthen ikke.. Det giver da ingen mening at jeg kan via den stationær oprette forbindelse til laptoppen, men ikke den anden vej rundt?
Avatar billede darrich Novice
30. juni 2008 - 08:33 #18
Så prøv at installere oveni, hvis du kan få lov.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
30. juni 2008 - 12:24 #19
Har prøvet kan jeg ikke.. :( Det er simpelthen så træls det her.. Andre gode ideer?
Avatar billede darrich Novice
01. juli 2008 - 11:08 #20
Bare for at være helt sikker.

1. Du åbner starter programmet "Fjernforbindelse til fjernskrivebord" på laptoppen
2. Indtaster ip adresse på stationær
3. Trykker opret forbindelse

Efterfølgende sker der intet, ingen fejlmeddelelse?
Heller ikke hvis du lader den stå i længere tid?
(der kan være en timeout tid som skal nås før den kommer)
Avatar billede darrich Novice
01. juli 2008 - 11:10 #21
Hvad version windows kører du på den stationære? på den bærbare?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
01. juli 2008 - 16:25 #22
Jep præcis.. Ingen fejl meddelse.. Ingenting.. Går like no time så den klar til at trykke ok igen..

Windows XP Pro Sp2 på begge maskiner
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. august 2008 - 18:01 #23
Fandt aldrig fejlen.. Men nu virker det igen.. Takker anyway