Avatar billede lga1993 Nybegynder
24. juni 2008 - 17:27 Der er 4 kommentarer

Fejl efter fejl efter fejl

Hej. Der er sket det forfærdelige ved min pc at den har visse problemer med at starte op.

Problemet:

En dag startede min computer op som den plejer indtil den viste et vindue hvor overskriften var "Besked om forhindring af datakørsel - Microsoft Windows" (Fejl 1.jpeg) Da jeg kun kunne trykke Luk meddelelse gjorde jeg det og da kom der et nyt vindue op hvor overskriften var "explorer.exe" som havde fundet en fejl. Uanset hvad jeg trykker der lukker den explorer ned og i nogle tilfælde genstarter den også explorer og så begynder alt det jeg har beskrevet forfra...

Bortset fra denne ene gang da den gik i stå efter én gang af denne cyclus, derfor genstartede jeg og da jeg havde gjort det kom den med et nyt vindue hvor der stod at drwtsn32.exe havde fundet en fejl og afsluttede.

1) Jeg vil gerne have en løsning på mit problem
2) Jeg vil gerne have nogle gode virus programmer at vide, som fjerner det Norton Internet Security ikke kan fjerne.

Ps. Jeg har windows xp home.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juni 2008 - 17:54 #1
Det kan ikke anbefales at have 2 forskellige virusprogrammer kørende samtidigt, da denne type programmer fungerer dårligt side om side.
Personlig har jeg aldrig oplevet at NIS ikke fanger alle de dårlige ting, men derimod tit at andre programmer kommer med falske advarsler.

Kan du lave en gendannelse til et gendannelsespunkt dateret før problemet opstod ?
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2008 - 21:13 #2
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede lga1993 Nybegynder
25. juni 2008 - 16:30 #3
Ja jeg har haft mange problemer med min windows cd, men det eneste den kan er at installere windows xp, hvis man gør som du siger jeg skal kommer jeg ikke videre end det første, fordi der ikke sker noget når man vælger  windows installation :( Jeg har formateret og jeg er ved at få Vista. Håber der vil være færre problemer i det.