Avatar billede jbc Nybegynder
22. juni 2008 - 10:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Fejl meddelse på D-Link DWL-510

Når jeg starter min PC op, får jeg flg. fejl:
ApsInterfaceCount mangler i DLL biblioteket
Samt ApsInitialize i DLL biblioteket

Kan nogen hjælpe mig, da jeg heller ikke kan komme ind i opsætningen

Jørgen
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. juni 2008 - 10:26 #1
Har du installeret DWL-510 netkortet i computeren inden du har installeret drivere??

Med trådløse Netkort, skal du først installere Driverne til Netkortet, derefter lukke computeren ned, installere netkortet i computeren, samle computeren, genstarte computeren og lade den køre "Fundet nyt hardware-guiden færdig.
Avatar billede jbc Nybegynder
22. juni 2008 - 10:58 #2
Jo men det gjorde jeg også og fejlen har været lige fra start
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. juni 2008 - 12:52 #3
Hvilket operativsystem har du ???

Hvis du har Vindows Vista, så prøv at sætte Driver CD'en ii dit CD/DVD drev, gå i Denne Computer, marker det CD/DVD drev,lav højre museklik,vælg Åbn,gå ind i mappen Drivers.
Ligger der i mappen kun mapperne WIN2KXP og Win98ME, så er dine drivere ikke kompatible med Windows Vista og du skal derfor downloade Drivers for Vista 32 and 64 bits system. fra denne side:
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVI5+hqltbNlwaaRp7ytsRWm5kC9PiO52eLCGv9yUQC5gx5/PL9b0TI+4+jcJgo0eXqtLbpyV6hnDrXTaeprLP+9hrBI=
Har du Windows XP, så download Shipping Driver , fra samme side, der kunne jo være opstaet en fejl på din Driver-CD
Avatar billede jbc Nybegynder
26. juni 2008 - 16:43 #4
Jeg kører  XP SP2
Avatar billede jakobcl Nybegynder
30. juni 2008 - 21:03 #5
hej jbc

Men, dll biblioteket. når den fejl kommer er det altså enten fordi du har Vista eller SP3.

Men uanset hvad, så skulle du kunne bruge Vista driverne fra ovenstående side, også i XP. Husk dog lige at afinstallere kort samt gamle drivere og derefter installere igen.
Avatar billede jbc Nybegynder
04. juli 2008 - 06:31 #6
Nu har jeg prøvet at fjerne kortet og alle filerene. Genindlæst driverne og monteret kortet, hentet driver som anført til Vista, men fejlen er der stadig.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
04. juli 2008 - 09:15 #7
Hej jbc,

Du skal ikke geninlæse driverne.

1. Afinstaller kortet og gå ind i start alle programmer og afinstaller D-Link.
2. Derefter går du på www.dlink.dk og henter Vista driverne.
3. download drivere, pak ud og kør setup filen.

Så må og kan den ikke komme med en dll fejl.
Avatar billede jbc Nybegynder
04. juli 2008 - 10:21 #8
Hvor var det bare godt. Det havde jeg aldrig selv gættet, at man skulle installere et Vista program i XP. Nu virker det så tusind tak for hjælpen.
Avatar billede jbc Nybegynder
04. juli 2008 - 10:22 #9
Shirt det var jo dig der skulle point. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
04. juli 2008 - 11:23 #10
De fleste vista drivere virker i XP.
Og specielt hvis det er XP sp3. Det er min erfaring, men hæng mig ikke op på det.

Det der med dll, er fordi Vista og XP sp3 ikke acceptere selve den trådløse software der er med driverne. Driverne virker for den sags skyld.

mht. point. Dem er jeg ikke interesseret i.