Avatar billede mattiasf Nybegynder
19. juni 2008 - 23:41 Der er 2 kommentarer

Find ud af forrige CPU's seienummer

Hej,

Jeg har en harddisk fra en gammel maskine, der er blevet flyttet over i en anden.

Jeg ved at jeg kan finde nuværende serienummer på CPU, men er der nogen steder i Windows XP, jeg vil kunne finde det gamle CPU serienummer?

Det kan lige tilføjes, at XP-licensen er genaktiveret. Det må stå et sted i registreringsdatabasen?

Og der er ikke tale om hack.

Venlig hilsen

Mattias
Avatar billede mattiasf Nybegynder
19. juni 2008 - 23:52 #1
Det kunne ligge i en backup af noget lignende i en gammel reg-fil:

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0

Men jeg kan ikke påstå, at jeg kan udlede noget serienummer...

?
Avatar billede epep Nybegynder
26. juni 2008 - 02:24 #2
Prøv med Everest, kan kan du finde alle oplysninger om din computer:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

eller

Siw:
http://www.gtopala.com/siw-download.html