Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 21:31 Der er 15 kommentarer

DNS problem i IE7 efter Windows-opdatering

Hej alle kloge hoveder,

Jeg er ved at eksplodere over Internet Explorer 7...

Jeg kan ikke anvende IE7 - jeg får besked om, at siden ikke kan vises, ligesom hvis man ikke har forbindelse til internettet. Forbindelse har jeg dog, da jeg kan bruge min Firefox, hente mails til Outlook osv.

Jeg har prøvet ALT...
Deaktiveret firewall
Nulstillet IE7
Afinstalleret IE7 - IE6 har samme problem.
Reinstalleret IE7

Problemet er opstået efter, jeg har foretaget Windows-opdatering. Jeg har også slettet disse opdateringer, men det har ikke hjulpet.

Jeg har talt med min yderst it-kyndige fætter:-), som ikke kan finde fejlen. Han siger dog, at det er et DNS problem, da vi godt kan åbne hjemmesider i IE7, hvis vi altså bare skriver selve IP-adressen i stedet på navnet på hjemmesiden. IE7 kan altså ikke oversætte navnet på en hjemmeside til IP-adresse.

Det virker som om, jeg ikke er den eneste, der oplever dette problem - jeg kan se lignende indlæg herinde, men ingen svar...

Any ideas???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 22:04 #1
Prøv i en DOS-prompt at skrive

  nslookup dr.dk

og fortæl hvad den siger.
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 22:13 #2
DOS-prompt? (sorry)

Er det hvis jeg siger "kør" og skriver "cmd" og skriver en kommando?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 22:15 #3
ja
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 22:19 #4
Non-authoritive answer:
Name: dr.dk
Address. 195.137.194.128
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 22:21 #5
Godt, så har du adgang til en DNS-server. Har du forbindelse i Firefox, eller anden browser. Hvis du har det, så melder jeg pas, for lige IE har jeg ikke kendskab til.
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 22:29 #6
Ja, jeg har forbindelse i FF... Så jeg er ikke helt fucked.

Men tak for forsøget!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 22:39 #7
Og du har også haft gang i den magiske "slet midlertidige internetfiler" i IE?
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 23:04 #8
Jep :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 23:11 #9
Hmm, en ting som ikke er om IE som sådan: proxyindstillinger - kører du "direkte" på nettet skal anvendelsen af en proxy være slået fra.
Avatar billede katter Nybegynder
20. juni 2008 - 10:21 #10
Ja, proxy er slået fra.
Avatar billede hawk4 Nybegynder
23. juni 2008 - 22:50 #11
Jeg har det samme problem. Siden den automatiske opdatering af IE7 i juni kan jeg heller ikke få forbindelse til internettet. Har du fundet en løsning?
Avatar billede katter Nybegynder
24. juni 2008 - 09:05 #12
Nej jeg har endnu ingen løsning - det er meget frustrerende. Jeg skal nok informere i denne tråd, hvis jeg finder løsningen. Gør endelig det samme!
Avatar billede hawk4 Nybegynder
24. juni 2008 - 21:12 #13
d
Avatar billede hawk4 Nybegynder
24. juni 2008 - 21:16 #14
Har endelig fået forbindelse via IE7 :-). Afinstallerede den seneste sikkerhedsopdatering vedr. IE7 i "tilføj/fjern programmer". Husk at sætte kryds i "vis opdateringer" for at få vist de installerede opdateringer. Håber det kan løse dit problem.
Avatar billede katter Nybegynder
24. juni 2008 - 21:30 #15
Ihhh - det har jeg også prøvet... Det virkede ikke for mig.