Avatar billede j-b-l Nybegynder
19. juni 2008 - 21:20 Der er 2 kommentarer

Indextal i Excel

Jeg mangler et regneark der kan følgende.

Holde styr på 3-4 afdelinger og deres estimater i forhold til budget.
Forbrug af timer er ikke statisk. Afdeling A bruger f. eks mange timer i starten af projektet, mens de øvrige enten har et løbende forbrug eller i perioder bruger mange ressourcer. Jeg ønsker løbende at have et indextal, så jeg kan se om de enkelte afdelinger er på budget.

På forhånd tak :-)

FORSLAG TIL OPSÆTNING:

        Periode 1        Periode 2        Periode 3    TOTAL
Afd. A
Forbrug        9        18
Budget        10        20
Index        90        90

Afd B
Forbrug
Budget
Index
Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. juni 2008 - 23:19 #1
ehmm.. er det ikke bare en ganske almindelig division du mangler?! dit index er jo sådan set bare en udregning af hvor stor en del af budgettet der er opnået?

=9/10*100

og så bare på celleniveau.. her.:

=B3/B4*100
Avatar billede j-b-l Nybegynder
20. juni 2008 - 10:40 #2
Jo - men det er kun et øjebliksbillede. Den skal også hente data fra den tidligere periode og sammenholde det med budget.