Avatar billede bigbird Nybegynder
19. juni 2008 - 08:50 Der er 7 kommentarer

Emails til SQL

Hejsa

Jeg modtager hver morgen ca 20 emails fra kunder, som mere eller mindre indeholder det samme. Det er backup logs fra nattens backuper rundt omkring.

Denne information ville jeg gerne have samlet på jeres SQL server, således at jeg ville kunne lave noget ASP.net hjemmeside, som hentede data fra SQLen.

Den skulle så kunne "fortolke" email, og notere om den er:
Slet ikke kørt (Ikke modtaget emails)
Fejlet
Afbrudt
Afsluttet med undtagelser
Afsluttet perfekt

Dette skulle den gerne gøre udfra teksten eller  overskriften i emailen.

Således ville vi nemt kunne se hvem der har kørt i nat, og hvem der ikke er modtaget fra. Det er første del.

Microsoft Biztalk server kan gøre dette, men det er lige lidt voldsomt at bruge vores licens til dette (Har den gennem vores MSDN).
Hvad findes der er andre metoder ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2008 - 18:43 #1
Hvis det er muligt at laese emails med POP3 ville det vaere nemt at connecte og
hente email med POP3, parse dem og gemme i database.
Avatar billede bigbird Nybegynder
26. juni 2008 - 09:03 #2
Kan man undgå POP3 og trække dem via MAPI eller IMAP ?
Eller er POP3 noget standard i SQL ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2008 - 13:49 #3
Der er ikke indbygger mail protokol i databasen. Det skal laves in en lille app.
POP3 er en meget nem email protokol. Men MAPI elelr IMAP4 kan ogsaa bruges.
Avatar billede bigbird Nybegynder
26. juni 2008 - 14:04 #4
Noget 3. parts software som man henter og installere, også kører dette som en service?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2008 - 03:10 #5
Ved jeg ikke.

Jeg er typen som selv ville programmere det !
Avatar billede bigbird Nybegynder
27. juni 2008 - 08:37 #6
Okay, det ligger så lidt udenfor mit ekspertise område :)
Avatar billede flensor Nybegynder
10. marts 2009 - 08:03 #7
Selvom denne tråd er lidt gammel, så er temaet sikkert aktuelt for andre: www.kayxo.com - de har lavet en BizTalk/Exchange Adaptor og andre Exchange Løsninger som integrerer data fra emails, dokumenter m.v. i LOB, Google Search Appliance eller BizTalk.