Avatar billede tbrf Nybegynder
18. juni 2008 - 21:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Felter og tal med stigende værdi

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en række felter, hvor man i det første felt indtaster et tal, fx 1. De efterfølgende felter skal så indeholde tal+1, tal+2, tal+3 osv.

Hvordan laves det nemmest?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. juni 2008 - 22:00 #1
Brug SEQ-felter. Du kan se Words hjælp, hvor du finder en forklaring. Lidt info her:

Du kan gøre sådan:

1. Skriv:

SEQ nr
I stedet for nr kan du bruge en anden betegnelse.

2. Vælg den tekst, du lige har skrevet og tast Ctrl+F9. På den måde bliver teksten omdannet til et felt, der ser sådan ud:

{ SEQ nr }

Bemærk, at feltklammerne skal laves med Ctrl+F9. Man kan ikke skrive dem normalt.

3. Tast F9 for at opdatere feltet. Tast Alt+F9 hvis der ikke automatisk skiftes om, så du ser feltresultatet i stedet for feltkoderne.

Nu står der tallet 1. Alle SEQ-felter, du indsætter med samme kode (du kan evt. gemme det som AutoTekst eller Autokorrektur), vil tælle videre, når du opdaterer felterne.
Avatar billede tbrf Nybegynder
19. juni 2008 - 11:44 #2
Tak, det var en god start. :-D
Desværre opfylder det ikke helt ønsket. Jeg ville også gerne kunne starte med et andet tal end lige 1.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juni 2008 - 14:31 #3
Du kan starte med et hvilket som helst tal. Læs Words hjælp om de forskellige switches. Du vil se, at du kan bruge \r til at angive startnr., f.eks. vil felter med følgende kode resultere i tallene 4, 5 og 6:

{ SEQ nr\r 4 }
{ SEQ nr}
Avatar billede tbrf Nybegynder
19. juni 2008 - 15:42 #4
Super. Tak for hjælpen.

Har fået det til at virke med dine anvisninger, så smid du bare et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juni 2008 - 16:08 #5
Svaret kommer her. Jeg er sikker på, at du vil komme til at bruge SEQ-felter i mange situationer...