Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 14:39 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Explorer 5.0 - 5.5, pop-up bøvl

Som alle andre, bliver jeg hele tiden plaget af pop-ups i min færden på internettet. Desværre indeholder disse pop-up vinduer også menubjælken LINKS, som min browser IKKE er konfigureret til at vise ofte ender det med at systemet crasher efter nogle timer, som følge af alle systemresourcerne er brugte.
Jeg genindstalerede derfor min browser, men denne gang ver.5.5. Det hjalp dog ikke, så jeg frygtede tiden var inde for min årlige HD-formatering.
Jeg opdagede så at computeren på mit arbejde har nøjagtigt samme problem.

Hvordan løser jeg problemet ?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
21. juni 2001 - 14:47 #1
Popupkiller.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
21. juni 2001 - 14:49 #2
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 14:50 #3
Har allerede pop-up killer POW, men nettet indeholder myriader af pop-ups, så det kræver for meget at logge dem alle.
Avatar billede kapla Nybegynder
21. juni 2001 - 18:40 #4
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 19:59 #5
Kapla0> Så vidt jeg kan se, er det som dette program gør blot at refreshe den side jeg står på, svarende til at trykke ctrl F5. Jeg tror dog ikke at det vil løse mit problem, eller er der noget jeg har misforstået.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
21. juni 2001 - 20:04 #6
popup-stopper fra www.panicware.com virker 100%
og stopper ALLE popup-vinduer -- med garanti -- Kan indstilles og eller omgås ved tryk på Ctrl-
knappen og klikke på linket samtidig.
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 20:28 #7
wheeler0310> Jeg har en ,udemærket, pop-up killer, men jeg tror at fejlen ligger i browseren. Den frigiver ganske enkelt ikke, den hukommelse den bruger godt nok, med system crash tilfølge. Jeg tror, at det at den tilføjer links menuen i pop-ups, blot er et af symtomerne på dette. Hvis jeg sletter min cache og lukker explorer, for derefter at åbne den igen virker den igen rigtigt - for en tid. Det mærkelige er at jeg har oplevet det på flere forskellige computere :)
Avatar billede kapla Nybegynder
21. juni 2001 - 20:39 #8
srhansen> Nej den kan også stoppe popups bare tryk på options i programmet
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 20:43 #9
kapla0> Okay, tækte nok det var mig :)
Jeg er dog ikke ude efter en pop-up killer, da jeg har en go\' en, nærmere en patch til exploren eller et program der kan tvinge den, og kun den, til at frigive den hukommelse den ikke bruger.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
21. juni 2001 - 20:53 #10
Det er nok din konfiguration af prog. der ikke er
i orden (forkert indstillet) hvis du mener det ikke virker. Et chrash kan skyldes mange ting, som
regel er det et program der er skyld i det, læg
mærke til hvad du har kørende af programmer når det sker, luk dem og start dem så op igen et af gangen, indtil problemet opstår igen, prøv så at køre UDEN det pågældende prog. JEG tror ikke på at det er din browser der er skyld i dit problem,
mange andre progs. er så dårligt lavet at de er skyld i utroligt mange chrash. Jeg har selv prøvet dette mange gange, og der er som regel kun et at gøre SLET det prog. der foråsager hele miseren.
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. juni 2001 - 21:05 #11
Hmm. måske har du ret.
Jeg har dog sjældent andre programmer kørende mens jeg surfer, men derimod er det ofte i forbindelse med et større download job er i gang i baggrunden, min internet cache står dog til hele 649 Mb, så jeg tvivler faktisk på det kan være det. Da det tilsyneladende kun er mig der har dette problem (på 2 computere), er det sandsynligvis mine computere/indstillinger det er galt med.
Er der virkelig ikke andre der har oplevet det samme ?
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
21. juni 2001 - 22:32 #12
Jeg kan da fortælle at jeg HAVDE problemer med IE.ver. 5.5 Men efter at have fjernet den manuelt
i DOS, den kunne ellers ikke afinstalleres, hvorfor ved jeg ikke, bagefter indstallerede jeg igen IE.ver. 5.01 Siden har det hele kørt upåklageligt -- Ingen chrashes - ingen frossen skærm eller andet relateret til IE eller relaterede progs.!!!
Avatar billede srhansen Nybegynder
22. juli 2001 - 10:18 #13
Disable JAVA, thats it folks.
Avatar billede srhansen Nybegynder
22. juli 2001 - 10:19 #14
Jeg vil dog godt give jer en \"skærv\", for jeres hjælpsomhed tak.