Avatar billede mizzah Nybegynder
18. juni 2008 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange mail problemer

Jeg har et problem.

Vi har en exchange 2003 server. Fungerer perfekt. Alle kan sende mail til mig, med undtagelse af to virksomheder. Den ene virksomhed kører lotus notes som mail system, den anden kører helt alm. exchange.

Når vedkommende med notes sender til mig får han følgende mail retur:

Subject: Delivery Status Notification (Failure)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery of the mail recieved at "Tue Apr 01 11:41:06 CEST 2008" from "BLA@lala-laro.dk" with the subject "Vedr.: snak" to the following recipients failed:
helle@janmoeller.dk
The reason is:
Delivery failed for 96 hours... giving up!

Den anden person som er ansat et sted med exchange får følgende meddelelse:

-----Original Message-----
From: Mail Delivery Subsystem [mailto:MAILER-DAEMON]
Sent: Thursday, June 05, 2008 6:47 PM
To: haha@lol.com
Subject: Warning: could not send message for past 4 hours

**********************************************

    **      THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY      **

    **  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE  **

    **********************************************

The original message was received at Thu, 5 Jun 2008 14:44:47 +0200 from localhost [127.0.0.1]

  ----- Transcript of session follows -----

451 4.4.1 reply: read error from smtp-mx-own.janmoeller.dk.

<jan@janmoeller.dk>... Deferred: Connection timed out with smtp-mx-own.janmoeller.dk.

Warning: message still undelivered after 4 hours Will keep trying until message is 5 days old

Fra hans pc af har jeg kørt smtp diag /v og den kommer tilbage uden fejl. Men der kommer bare ikke nogle meddelelser fra nogle af de her folk. Jeg fatter det simpelthen ikke. Det er en sbs2003 med exchange sp2.

Er der en der har den fjerneste ide om hvad det kan være ?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. juli 2008 - 11:55 #1
Har du stadig problemet?
Avatar billede mizzah Nybegynder
07. juli 2008 - 16:48 #2
Nej, jeg opgraderede softwaren i zywall5eren og så virkede det fra alle. Mega lamt.