Avatar billede ruch Nybegynder
16. juni 2008 - 22:52 Der er 1 løsning

tineye.com - hvor kommer pengene fra?

Ja titlen taler vel for sig selv, hvor får en service som TinEye deres penge fra? For at gennemsøge "hele nettet" for billeder kræver en del ressourcer (tror jeg..)

Google har jo en lignende service, bare med tekst i stedet for billeder, men de får bl.a. penge fra deres annonceringstjeneste, google earth osv., men hvad med TinEye?

Lige nu er TinEye stadig beta version, og der plejer tingene at være gratis, men hvis de sætter prisskilte på tror jeg ikke de får særligt mange besøgende, så regner med at det vil være gratis. Men der findes jo også andre søgemaskiner som altavista.com, hvor kommer pengene fra?

Er bare lidt nysgerrig (:
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2008 - 00:11 #1