Avatar billede beta Nybegynder
16. juni 2008 - 21:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scanning via. trådløs router (Readiris PRO 11)

Sidder med en HP 1120n MFP all-in-one som er tilsluttet en Asus WL-500gP trådløs router via. netværkskabel, og det virker fint med at printe trådløst, men der kommer ikke noget den anden vej når der forsøges at scanne. Printen er sat op til at bruge IP 192.168.1.2, og der bruges Vista på computeren (2Ghz AMD X2, 3Gb ram mm).

Til HP'en medfulgte programmet "Readiris PRO 11". Når der klikkes på "scan" i programmet kommer der en blot boks frem hvor der kører en linie og der står "optaget", og så sker der ikke mere.

Er der nogen af jer som har erfaring med dette problem ?
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2008 - 00:16 #1
Der skal specielle printservere til, for at håndtere MFP'er, så det tyder på, at din Asus router ikke duer til jobbet.

Byt den til en alm. router + f.eks. denne http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2824&ID=346532
Avatar billede beta Nybegynder
19. juni 2008 - 20:51 #2
Det var jeg ikke klar, jeg ellers så begejstret over at Asus routeren kun kostede 249kr. hos Midt Data og at der var printserver i. Trådløs udprint virker perfekt, både med denne printer og med flere andre, det er scanning som volde problemer.

Hvis jeg køber den printserver som du har sendt et link på, vil jeg så kunne scanne trådløst ? Tanken var at beholde Asus routeren, da den bruges til det trådløse internetsignal.

Der skrives under bedømmelse at "jeg kan ikke få den til at arbejde sammen med mit WPA-PSK TKIP sikrede netværk WPA-PSK TKIP". Det samme bruges her, altså WPA-PSK TKIP, og det ville være noget uheldigt hvis det gav problemer.
Avatar billede thov Forsker
20. juni 2008 - 01:56 #3
Fordi den gav problemer med en D-link router, er ingen garanti for at den også vil bøvle med din Asus.
Køber du den på nettet(ikke SHG, er konkurs), har du 14 dages returret hvis den ikke duer.

D-link har forøvrigt også  en brugbar printserver http://www.dlink.com/products/?pid=482
Avatar billede beta Nybegynder
22. juni 2008 - 23:34 #4
Det lyder jo helt fint at der skrives "Simply plug your USB printer into one of the four ports, run the automatic configuration wizard, and you are ready to start printing and scanning over your wireless network*"

Hvordan skal den sættes op/til hvis Asus routeren skal bruges til at sende internet signalet trådløst, kan man have 2 trådløse netværk kørende på samme tid ?
Avatar billede thov Forsker
23. juni 2008 - 03:05 #5
Nej, det er stadig kun et trådløst netværk, for printserveren kobler sig trådløst til routeren - ikke til computerne.
Avatar billede beta Nybegynder
04. november 2008 - 11:07 #6
Spørgsmålet lukkes. I forbindelsen med geninstallering af Vista var jeg turen igennem igen. Denne gang er det medfølgende program "Readiris PRO 11" dog helt droppet, og der scannes trådløst via. Paint. Det virker rigtig fint, og helt uden nogen problemer.

Så selv et så simpelt progam som Paint kan faktisk bruges til noget nyttigt :-)

Smid et svar hvis point ønskes.