Avatar billede ramp Nybegynder
16. juni 2008 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fra pc til hdtv

hej.

Forsøgte at se om der var andre tråde der omhandler dette, men kunne ikke finde det.

Jeg har en laptop som har en hdmi udgang, og har et fladskærmstv som er hdready.

Jeg har forbundet disse med et HDMI kabel, som er HDMI i begge ender, men jeg kan ikke få billedet over.

Hvordan gør jeg dette?

Mit grafikkort på min laptop er et NVIDIA Geforce 8400M GS og mit tv er et TCL TV 32"
Avatar billede shadowmarik Nybegynder
16. juni 2008 - 20:20 #1
Er der da ikke vga udgang fra computeren?
ellers skal du have fat i en converter og den er forholdsvist dyr.
Avatar billede ramp Nybegynder
17. juni 2008 - 11:30 #2
der er HDMI udgang fra computeren,
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2008 - 11:57 #3
Højreklik et ledigt sted på skærmen - kan du så ikke, under Grafikindstillinger, vælge at sende billedet til TV'et ? (Som skal have HDMI som input, ikke EXT1, EXT2 eller lign.).
Avatar billede ramp Nybegynder
17. juni 2008 - 12:57 #4
fandt lidt selv ud af det, men din kommentar er rigtig, så smid et svar thov
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2008 - 13:23 #5
Et svar :-) Ja, det er tricky den slags - sad lige og bøvlede med set-top boks (fibernet), HD-optager og TV....  (Når computerens s-video også skal ind og blande sig, går der nemt ged i det).
Avatar billede ramp Nybegynder
17. juni 2008 - 13:54 #6
ja det lyder spændende:-) så var det her vidst lidt mere simpelt:-)