Avatar billede tarsand81 Nybegynder
16. juni 2008 - 16:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ALDI Computertilbud - HVad er forskellen?

ALDI sælger to computere og jeg er usikker på forskellen i følgende komponenter. - Jeg spiller ikke spil, men anvender tekstbehandling og internet. Kan det betale sig for mig at købe den dyre pc?

PC 1) 5999 kr.
- AMD Phenom™ X4 9500 quad-core processor
- NVIDIA® GeForce® 9500 GT High-Performance Grafik med HDMI-tilslutning, 256 MB DDR3 SDRAM, DirectX® 10 og HDCP-understøttelse

PC 2) 3999 kr.
- Intel® Pentium® Dual Core Processor E2160 (1,8 GHz, 1 MB L2 CACHE, 800 MHz FSB)
- NVIDIA® GEFORCE® 7100 Grafik med HDMI-tilslutning og HDCP-understøttelse
Avatar billede bdf Mester
16. juni 2008 - 16:54 #1
Hold dig langt fra ALDI vedr. edb udstyr, hvis lortet går i stykker står du selv for reklamationen med at sende vareren retur til producenten osv osv!
Prøv evt. at finde en færdigsamlet på nettet istedet, du kan sagtens finde nogle lign. til samme pris :)  www.edbpriser.dk
Avatar billede ejldk Nybegynder
16. juni 2008 - 17:05 #2
Helt enig med bdf!
Min søster købte en computer i Aldi, da den gik i stykker gik der 3 måneder før hun fik den tilbage. og så virkede den ikke engang, så jeg gik igang med at se hvad dr var i vejen, og det var bare en enkelt ledning der skulle loddes. aldi og edbudstyr hænger ikke sammen!
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2008 - 17:47 #3
og præcis samme ting vil man kunne opleve med andre forretninger - så det vil jeg ikke mene skal være en forhindring.

Det er ikke korrekt at man selv skal sende varen retur - det skal forretningen selvfølgelig, men ikke alle medarbejdere har forstået det så den misforståelse er ALDI nok ene om og så skal man selvfølgelig bare holde på sin ret - men bortset fra det kan det i nogle tilfælde faktisk være en fordel selv at sende retur (hvis man har mulighed for det) for så slipper man for at den står og bliver støvet i et eller andet baglokale fordi der ikke er nogle medarbejdere (igen uafhængig af forretning) der gider sende pakken afsted.

Da det heller ikke er aldi selv der laver den men producentens support-firma er det her man skal brokke sig omkring fejl der ikke findes - og lige præcis på det punkt har medion (som aldi oftest sælger) været lidt uheldige.

Omkring selve spørgsmålet - skal du kun tekstbehandle og på nettet vil den billige være rigeligt (i hvert fald hvis der er ram nok). Men kig også lidt dybere på dine behov - mange gange kommer man til at bruge en ny computer til andre og flere ting end først tiltænkt.
Avatar billede mash Mester
16. juni 2008 - 17:53 #4
Nej den dyre er ikke bedre til det brug du beskriver.

ang. service i aldi så har jeg aldrig haft problemer, men der er altid nogle der har dårlige erfaringer, og det svinger fra butik til butik om de yder den rigtige service.

hvis du køber via edbpriser er det osse dig selv der skal sende den retur, så forstår ikke helt hvad bdf´s synspunkt er, de gange jeg har købt eletronik i aldi som er gået i stykker har jeg afleveret i butikken, hvor jeg er blivet tilbudt pengene tilbage uden problemer.

vær opmærksom på at de fleste pcér på edbpriser er uden software/styresystem.
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
23. juni 2008 - 16:41 #5
Undskyld den lange ventetid - og tak for kommentarerne.
Key... og tgk - har svaret mest konstruktivt på mit spørgsmål - og jeg vil derfor gerne honorere dette - Kan I ikke lægge et svar så deler jeg pointene mellem jer.
Avatar billede mash Mester
23. juni 2008 - 17:47 #6
:-)
Avatar billede keysersoze Guru
23. juni 2008 - 19:06 #7
svar :)