Avatar billede tbird Nybegynder
16. juni 2008 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Multi language i XP embedded

Hej,

Jeg har et præ-konfiguret image (Ghost) af en XP Embedded. Dvs. det er fuldt bygget med de drivere der nu skal bruges, men heller ikke mere.
Sproget er engelsk og dette er som sådan ikke noget problem. Problemet ligger i at "Regional setting" komma og punktum opfattes efter engelske regler ved tal (de er byttet om i forhold til DK). Optionen med disse indstillinger findes heller ikke under control panel. Den er ikke med på dette image overhovedet.

Mit spørgsmål er så, kan man, ligesom med normal XP, installere en dansk sprogpakke eller på andenvis komme rundt om problemet EFTER et XP embedded image er "bygget"?

Eller skal det gøres gennem component manager fra starten af(hvilket jeg nok ikke kan)?

På forhånd tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juni 2008 - 13:42 #1
Kan du ikke prøve at gå i kontroldpannel og så klikke på internationelle og sproglige instillinger klik sprog og detaljer ret så til Dansk.
Avatar billede tbird Nybegynder
16. juni 2008 - 14:23 #2
"Optionen med disse indstillinger findes heller ikke under control panel. Den er ikke med på dette image overhovedet".

Desværre findes dette punkt ikke som ikon i control panel i dette XP embedded image.

Så det skulle være, hvis der fandtes en anden måde at gøre det på, eller installere en MUI pack efterfølgende ligesom man kan med normal XP.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juni 2008 - 14:41 #3
Der er ingen Dansk sprogpakke til XP, du kan få en mui pack til mediecenter XP
Avatar billede tbird Nybegynder
16. juni 2008 - 16:04 #4
Hmm man kan nu godt få Windows XP OEM MUI, hvor du har 5 CD'er med forskellige sprog til. Men disse MUI packs fungerer ikke til XP embedded. Derfor var jeg på udkig efter en løsning der virkede - det vigtigste er blot, at "regional settings" komma og punktum ved tal bliver danske.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=E1310D06-F663-4897-9951-5D70A108D104&displaylang=en

Jeg har fundet sprogpakker til XP embedded, men det kræver at de bliver lagt ind i selve det image man laver allerførst.