Avatar billede mbuttrup Nybegynder
15. juni 2008 - 23:11 Der er 1 kommentar

fjerne cachede worddokumenter

Hej.
Er der nogen der præcist kan hjælpe mig med at få fjernet cachede kopier af worddokumenter, hvis indhold stadig kan læses som HTML-filer, skønt selve indholdet for længst er ændret.
Jeg har forsøgt mig med Googles webmaster tools, men her beskrives kun fjernelse af URLs og hvordan man spærrer for søgemaskinens huseren. Ikke specifikt hvordan cachede HTML-læsbare worddokumenter slettes. Så jeg får hele tiden "denied" tilbage på det hele..
VIGTIGT så jeg gi'r gladelig 200 points!
Avatar billede madx Nybegynder
16. juni 2008 - 06:55 #1
Hvad er der præcist du har foretaget med Googles webmastertools?

Skal dokumenterne været indekseret eller ønsker du dem helt fjernet?

Ønsker du dem helt væk, så kan du oprette et sitemap.xml, som viser hvad du ønsker indekseret samt i robots.txt angiver mapper/dokumenter som robotten IKKE skal crawle.

Derudover kan du arbejde med de links der er til dokumenterne, så Google enten ikke kan læse dem (måske det bedste kort) eller angive en "no follow"-parameter på links til dokumenterne.

Du kan endvidere også flytte dokumenterne og oprette en 301 ift. de gamle URL'er.

Alt i alt så skal de nok falde ud så ;-)