Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

shares på netværk

Hejsa

Jeg han min stationær og min bærbar på mit netværk.
Jeg skal nu have en 3. computer på netværket så denne computer kan komme på internettet. Jeg er på ingen måder intereseret i at denne computer har adgang til alle de delemapper jeg har delt. Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvilke compputeren kan se og have adgang til ved bare ikke hvad jeg gør????

mvh kohaii
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2008 - 18:55 #1
du kan styre tilladerlser lokalt i filsystemet og på shareniveau, men det gør ikke at computeren ikke kan "se" dem... bare ikke tilgå dem med mindre man har de nødvendige adgangskriterier.

Hvis den virkelig ikke må "se" dine shares, bliver du nødt til at blokere trafik vha. firewall.
Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 19:05 #2
kan du skære det mere ud i pap
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2008 - 19:31 #3
hvis du gør det ;)... mener du at uanset hvem der er logget på computer3 så må den ikke kunne tilgå noget som helst på de øvrige computere. Eller ønsker du blot at blokere for adgang, hvis ikke man har de nødvendige brugeroplysninger.  DVs. hvis du har de nødvendige brugeroplysninger kan du godt tilgå shares fra computer3, men konen, unger eller andre kan ikke.
Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 19:46 #4
hvis du gør det ;)... mener du at uanset hvem der er logget på computer3 så må den ikke kunne tilgå noget som helst på de øvrige computere.

JA
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2008 - 20:15 #5
jeg kan ikke blive mere konkret end at du i din firewall skal sætte op at trafik på port 139 og 445 fra IP'en på computer 3 skal blokeres. Dette er så ret problematisk, hvis ikke computer 3 har en fast IP.
Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 20:32 #6
kan jeg ikke config et eller andet i windows andet end firewall
Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 20:32 #7
evt et eller andet med et password
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2008 - 20:43 #8
ikke mig bekendt
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2008 - 20:44 #9
hvis det er et password så svarer det jo heller ikke til det du skriver i 15/06-2008 19:46:21.. så vil computer3 jo netop kunne "se" et share, som godt nok er password beskyttet.
Avatar billede kohaii Nybegynder
15. juni 2008 - 23:41 #10
nej det er ok bare jeg kan få  forbindelse mellem comp 1 og 2 men ikke 3 om  det så er via password er det ok
men hvordan gør jeg det
Avatar billede kohaii Nybegynder
11. juli 2010 - 14:36 #11
lukker denne nu